Onsdag

Godmorgon! Idag bär det av till Frida. Har duschat, ska ta på mig om några timmar hade jag tänkt... Så nu tänker jag bara slappa lite. ;)
Jag har ju alltid gillat TH lite grann iallafall, men för några dagar sen blev det helt "puufff" typ och så har jag blivit besatt. Asså, jag satt i FLERA timmar igår och kollade på Bill på youtube! Haha!
Aja, man får la va lite knäpp. ;)
Eftersom jag är göteborgare kanske ni inte förstår vissa ord jag skriver... Haha, därför skriver jag ett litet lexikon (taget från facebook). Har tagit bort de ord/meningar som jag inte använder.. ;p

Tyken - Uppkäftig
Bamba - Skolmatsal
Mackapär - Grej
Änna - Liksom, typ
Gött - Härligt/Bra
La - Väl
Gör - Förstärkningsord (gör gott=jätte gott)
Tjöta - Prata
Körv - Korv (haha, använder om jag skämtar. ;) )
Knö - Tränga sig
Tjalla - Skvallra
Go - Dum i huvudet
Böla - Gråta högljutt
Knökat - Överfullt
Flö - Akta/Flytta på dig
Svale - Trappuppgång

Trodde att alla visste vad "la" betyder, men när jag skrev det i en mening till en från sthlm på msn fattade personen inte... Haha!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback