091216

Hejhej, har haft ganska fullt upp på sistånde men jag kan berätta kort vad jag har gjort.
I torsdags hände inget speciellt, vanlig skoldag och så. Samma i fredags.
Lördagen och söndagen var riktiga julfixardagar.
I lördags bakade vi vörtbröd, lussebullar, pappa bakade skorpor (blä) och jag och pappsen kokade en jättegod kanelkola.
I söndags gjorde jag och mamma julkort, jag dukade upp ett helt bord fyllt med pysselsaker. Snajsigt! (copyright: Anna Hoffre. Haha) Vid halv två tiden åkte vi till Frölunda Torg för att titta på Göteborgs Lucia lilla konsert, de sjöng ett par sånger riktigt vackert! Det var så härligt att stå där, hihi, längtade (längtar) efter julen och det hjälpte inte att det stod en liten "bod" typ där man kunde hälsa på JULTOMTEN! Om han inte hade varit med renarna (hihi) hade jag lätt suttit i hans knä! ;)
När vi kom hem satte jag på julmusik och så klädde vi granen. Den blev jättefin! :)
På kvällen tittade vi på Lucia och åt lussebullar, julstämning!

I måndags var det Öppen scen, det var inte så många med iår men alla var duktiga!
I min klass var Hajan, Stefan och jag med.
Stefan dansade och Hajan & jag sjöng varsin Britney Spears låt. Hihi.
Jag sjöng "Girl in the mirror". Den är så fin. :)
På eftermiddagen tränade vi inför fredag, klassen ska uppträda inför lärarna... Vi ska imitera dem och så, haha! Jag ska vara Margareta... ;)

Igår hade jag vanliga lektioner, mattcurling på gympan- annars var allting som vanligt.
Idag har jag haft två prov, engelskaprov som jag hade lite (läs: mycket) ångest inför men ... Jag fick faktiskt 47 poäng av 50.. Var en poäng från MVG. Hade inte behövt bli helt galen som jag blev imorse... Hehe...
På tyskan läste jag och Olivia upp varsin dikt och så skrev vi ett julkort till Linus, på tyska då. :)
Hade matteprov på eftermiddagen, efter att klassen fyllde i ett formulär... Vi ska beställa klasströjor! :D
Vi valde vitt tryck och så ska jag ha marinblå munkis. Hihi.

Just nu sitter jag och tittar på Simpsons efter en kväll med plugg, blev jättenöjd med min uppsats om filmen "Flugornas herre" tills imorgon.
Lägger upp bilderna från helgen om det funkar. :)

Pusspuss<3


Update: Som jag trodde, det funkar inte.
Försöker igen imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback