Jag är konfirmerad! :D

Hejj! Nu är jag konfirmerad! Det känns konstigt, det är över nu?! Men jag har ju trots allt typ allas facebook, msn och bilddagböcker så. ;) Ska gå med i en tjejgrupp i kyrkan, de sjunger och så. Kulkul! :)
I lördags var jag jättenervös och kunde nästan inte äta på morgonen... Vid niotiden gick jag och mamma ner till opaltorget, till frisören som skulle klippa topparna och locka mitt hår. Nu är mitt hår fint och så, men hon lockade jättedåligt! Det såg bara konstigt ut så när vi kom hem igen kammade mamma igenom det och det blev fina naturliga lockar. :) Tog på mig och övade lite.
Sen åkte vi till kyrkan, de släppte av mig - för jag skulle ta på mig kåpan och så en timme innan konfirmationen, fixade det sista och sen var det dags! Dags att tåga in i kyrkan och bli konfirmerad! :)
Vi redovisade såhär: Alla hade varsin pärla (ur radbandet) som man skulle prata om, man läste upp en text var om sin pärla som sagt, och emellan sjöng vi och bad och så. Det kändes som om det var fint. ;) Jag sjöng ensam på en vers, det gick ju bra! Var jättenervös innan det men efter jag både sjungit och läst min text så var nervositeten nästan borta.
Efter kyrkan åkte vi hem till mig och åt middag och så, som vanligt när man blivit konfirmerad. Fick ett jättefint guldkors, ett JÄÄÄTTEFINT guldhalsband med ett guldhjärta "omringad" av 22 diamanter med en fin safir i mitten, ett fint armband från SNÖ of Sweden, ett fint rosa halsband och ungefär 1500 kr.
Yeey, haha. ^^

Frida sov över, det skulle Olivia också gjort men hon blev sjuk. :(
Aja, på kvällen tittade vi på Eurovision Song Contest, var jättearg mot slutet, för jag har ju sagt hela tiden att vi inte skulle komma långt med den låten vi skickade! (Kanske inte här i bloggen men utanför bloggen..) Jag hejade iallafall på Sverige (såklart), Azerbadjan, Norge, Island och Armenien. Kul att ett land i Norden vann iallafall! De var ju verkligen bra! :)

Igår gick vi upp vid ungefär samma tid som i lördags, käkade frukost, mamma lockade håret på mig och gissa vad? Det blev mycket finare än hos frisören! Haha. Vi tog på oss finkläderna igen och så stack vi till kyrkan och jag tog på mig kåpan, och det visade sig att vi skulle varit där 10 eller kvart över. Vilket jag inte visste om. :S Så jag kom ungefär 20 i...
Men det spelade tydligen ingen roll... ;p
Hela konfirmationen (vi var ju indelade i 3 olika grupper på själva konfirmationen) tågade in i kyrkan och så var det nattvarden, inte lika roligt som konfirmationen, menmen... Vi sjöng iallafall "Ropa till Gud" och sen var det vanlig nattvardm vilket inte var så roligt när jag mådde illa och trodde att jag skulle svimma. Nej usch, mådde dåligt hela dagen igår och idag, så jag är hemma idag, vilket jag tror ni förstått? :p
Nej, nu ska jag gå härifrån
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback