Om man är uttråkad är en lista alltid bra! ;)

Jag vet... Har redan haft en sån här lista men jag är mega uttråkad så ja.. Hehe.

Har du köpt en chokladkalender?
Mami köpte ju den söta Hello Kitty kalendern till mig. :)

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
nejj! :)

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?
Har inte börjat? :O

Till vem är det svårast att köpa till?
PAPPA!

Dricker du alkoholfri glögg?
Glögg är äckligt men vi brukar ha alkoholfri.

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Ja, det är mamma som stressar! :/

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
Det vet jag ju inte än en den kan i alla fall inte vara värre än förra årets!

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Julens Hjältar! :D

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?
?

Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Jag och mamma.

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Jag, mamma och brorsan fast han brukar inte vara med så mycket.. :p
Gamla fina kulor, silver-glitter girlanger, stjärna på toppen och massa krimskrams! Haha.

Plastgran eller äkta
Plast, hade gärna viljat ha äkta men mamma är som sagt allergisk.

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Båda! Det är jättekul att få och lika kul att se när folk tycker om ens klappar.

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?
Sverige! Aldrig i livet att jag firar jul i ett varmt land! No way! ;)

Känner du någon julstämning nu?
Nej, men i helgen! :)

När skall man sätta upp adventsljusstakar?
Kvällen innan första advent gör vi det.

När julpyntar man?
Vi brukar ta allt på en gång, haha! Då är det på första advents-helgen. Granen kommer upp på Lucia. :)
Sen är det väl små saker som koommer upp lite då och då.

Skickar du julkort?
Alltid!

Vilken senap till skinkan?
Fråga inte mig det... Ingen för stark i alla fall! ;)

Viktigaste på julbordet?
Julskinka, köttbullar, prinskorv och julmust.

Julmusik jag inte kan vara utan?
Typ all! :)

Världens bästa jullåt?
Det går inte att svara på.

Julknäcke eller vörtbröd?
Vörtbröd! Mums filibaba!

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
öhm... kolor! :) Vi gör allt själva.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Slår in själv.

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Hemma - borta?



Och slutligen....

Fem fördelar med julen enligt mig:
- Jultämning är det bästa som finns
- Julpynt
- Julmusik
- Jullov
- Förväntan inför julafton

Fem nackdelar med julen enligt mig:
Det här svårt!

- Att man inte kan förvänta sig en vit jul.
- Att man måste ta undan pyntet någon gång.
- Att pappa aldrig vill lyssna på julmusik!
- Glögg.
- Att vi inte har någon tomte längre. Men jag ska tvinga pappa eller brorsan iår... Hehehe..

Kommentarer
Ellinors julblogg säger:

Svar: Tack!

Jag håller med. Jag kunde inte komma på någon fin julig design när jag startade bloggen, utan det fick bli en relativt trist vinterdesign, men jag är mycket nöjdare med den nya.



Det var kul att läsa dina svar! Att läsa hur andra firar jul är alltid kul.

2009-11-24 | 21:16:14
Bloggadress: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback