Örebro

Heeej bloggen! Har ni saknat mig? Hihi, kom hem igår men då var jag så trött att jag inte orkade blogga. ^^
Var ju som sagt i Örebro och kollade på fyra gymnasieskolor, kanske låter lite konstigt eftersom jag bor i Göteborg men det är faktiskt gymnasieskolor för döva & hörselskadade, vet inte om jag har berättat det för er- jag har en hörselnedsättning. :P
Men jag ska i alla fall inte börja där, då det bland annat inte finns den linjen jag vill gå på och för att jag inte tror att jag behöver gå på en sådan skola. Men det var väldigt kul i alla fall! Även om jag blivit ganska förkyld. :/

Måndag: Åkte med morgontåget som gick 6:06 med Frida & Olivia (Maria var också med men vi åkte ju inte med henne.. :p) där vi satt som om vi inte hade sovit på flera veckor, hahaha. Ungefär vid vid halv 8 blev jag jättehungrig och åt frukost med Frida, läskade Olivia som inte åt något. ;)
När vi kom fram till Örebro gick vi till Café 019 där vi fick sitta i ungefär 2 timmar och lyssna på en massa prat om vad vi skulle göra i Örebro och så.
Efter det åkte vi med buss till Risbergska skolan där vi träffade Nebbi, Ilin, Måns (som för övrigt inte sa hej, utan bara bad om en bulle. hahaha) och gick runt där och fick information och så.
Efter Risbergska åkte vi till hotellet, checkade in och tog det lite lugnt innan vi gick till stan där vi åt på en asiatisk restaurang (Michelle var också med- men hon hade bilat med sin pappa till Örebro), det var gott. ;)
När vi hade ätit gick vi till hotellet och packade ner lite grejer eftersom vi skulle gå till Gustavsvikbadet och bada, det var jättekul. Det fanns 4 grejer man kunde åka, resten var ju roliga pooler med konstgjorda vågor bland annat, men jag åkte faktiskt bara en... - tycker inte om höga höjder och jag får lätt panik om jag inte vet hur banan går. Haha. :p
När vi kom tillbaka till vårat rum chillade vi lite med tv och Michelle kom till oss och spelade sin dåliga technomusik. Haha ;)
När vi skulle sova sov vi alla tre i en dubbelsäng (det fanns en säng ovanför dubbelsängen men ingen vågade sova på den eftersom den såg "läskig" ut eller hur man ska säga, haha) och jag låg i mitten. Det var inte så bra eftersom Olivia och Frida drog täcket mellan sig och då blev det ju kallt för mig. Haha.

Tisdag: Vi åkte till Virginska skolan, vilket är den skolan jag skulle gått på om jag hade börjat i Örebro. :P
Det var den skolan som var roligast att besöka då de har frisör, bageri, hotell och restaurang, media m.m. Direkt efter den skolan åkte vi till Tullängsskolan vilket var den tråkigaste skolan att besöka, om man inte gillar bygge, el och sånt där. :p Men där träffade vi Hawra, eller rättare sagt: Vi flög på henne. Haha! ;D Vi träffade även en massa killar som gått i vår skola förut.

Vi åt på Jensens buffhaus på kvällen, och hade mys på hotellrummet efter det. Alla fyra tjejer satt i sängen, käkade godis och tittade på Idol. Bättre kan det inte bli. Hihi, sen blev det lite galet i korridåren, haha.

Onsdag: Vi åkte en guidad tur runt Örebro (vilket är en väääldigt fin stad!) innan vi åkte till Kvinnersta skolan (a.k.a "koskolan". ;) )
Det var väldigt roligt där, skulle inte vilja gå där men alla djur de hade var ju så söööta. :) Och hästen & ponnyn i hagen också! Hihi :D
Men lunchen... Ja.. Kan man verkligen kalla det för lunch?
Det var någon äcklig soppa men de hade även ungnspannkaka så då tog ju jag en.
Gick den att äta? NEJ! Den var förf*n stenhård! Haha, usch. Efter lunchen skulle vi åka till hotellet så då åt jag, Frida & Olivia på donken. ;)
Sen vid 3-tiden åkte vi hem med tåget och det var skönt att komma hem kan jag säga! ;)

Idag: Idag var det niornas gymnasiedag och jag hade valt plusgymnasiet, Stylistlinjen, men spårvagnen framför mig när jag skulle åka dit, behövde lagas så vi satt där på musikvägen i ungefär 20 minuter och när vi kom fram till Axel Dahlströms torg dog spårvagnen framför oss men efter någon minut fixades det och jag kom fram och mötte Frida på centralstationen. Det var kul på plusgymnasiet, men jag vet inte riktigt. Vi får se hur det blir.
Just nu sitter jag och lyssnar på musik och är inne på facebook, orkar inte skriva mer. Haha, det får räcka sålänge.

Puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback