24e april

Hejhej, sitter och tittar på Family Guy. Det finns verkligen ingenting på tv på lördagar. Suck.
Men nu tänkte jag berätta om helgen med tjejerna!♥
Igår började jag dagen med att prata med syo och göra omval, jag och mami ska kika på de skolor som har estetiska (musik) och sedan ska jag besöka den/de skolor som jag är intresserad av och göra omval "på riktigt". Efter snacket gick jag upp till no-salen där en go tjej som gick i min klass förut (slutade nian i somras) skulle prata om Angeredsgymnasiet. Sedan blev det att skriva på svenska-novellen. Det går inte så bra, har inte haft någon inspiratin. Deprimerande...
På elevens val gjorde vi om bilder så att de på bilden blev helt knasiga i utseendet. Hihi.
Men nu till det roliga!

Efter skolan åkte jag, Hajan och Frida med Olivia hem. Först skulle vi hyra en film, vi stod i ungefär en halvtimme och velade och så. När vi tillslut kom överrens om en film visade det sig att man var tvungen att vara över 16, hmm...
Aja, vi gick hem till Olivia och tittade på gamla bilder och filmer. Usch, vi tittade på förra årets skolavslutning, började gråta när förra avgångseleverna fick sina rosor. Tårararna rann för två orsaker: Jag saknar de andra som f*n och för att jag har gått i skolan + skolans dagis i sammanlagt 14 år. Ändå är jag inte redo, haha. Det blir att sluta med blandade känslor.
Efter ett tag med flumm satte vi igång med maten och den misslyckade efterrätten...
Hajan stod och skar kycklingbitar medans jag, Olivia och Frida gjorde lite allt möjligt, gjorde en väldigt misslyckad chokladmousse, fixade marinad osv. Det var riktigt kul i alla fall.
Runt klockan 7 kom Michelle och Nancy och då satte vi oss ned och åt. Pastasalladen blev otroligt god!
Efter middagen satte alla på sig myspys och så tittade vi på New Moon och käkade massa gottis, kladdkaka, godis, chips och popcorn.
Filmen var, precis som förra gången, jättebra! Den är mycket bättre än ettan, kanske för att Taylor Lautner visas mer. Grrr...

När filmen var slut åkte Nancy tyvärr hem, men vi andra spelade ett spel som heter Tjejkväll. Mycket skratt blev det! Skojsigt! Man skulle bland annat skriva ner tre ord man tänkte på när man hörde ett visst ord. T.ex. Sexigt - muskler, solbränna, ögon. Tråkigt nog fick vi nästan bara de mesiga orden...
När vi hade spelat det ett tag var det dags att ta bort all skit i ansiktet och borsta tänderna, sedan la vi oss på respektive sovplatser och tittade på Black Beauty, den filmen var faktiskt bra. Inte världens bästa film men klart sevärd! När filmen var slut blev det dags att sova.
Vardagsrummet var riktigt mörkt och innan jag blundade såg jag ett mörk figur smyga sig genom rummet, hjärtat bankade och jag trodde att jag skulle få en hjärtattack. Men så såg jag håret och lugnade ner mig, det var bara Michelle! Haha! Jag blev faktiskt jätterädd!
Själva natten var väl sådär, vaknade ett antal gånger (Jag och Hajan tittade på varandra nästan varje gång, haha. Lite roligt att vi vaknade samtidigt flera gånger!) men jag kände mig ändå rätt utvilad vid niotiden.
Ja, sen blev det frukost och massa skoj. Vi spelade Guitarr Hero, singstar och ett hemmagjort Så ska det låta - Dobidoo spel, det var kul!
Mamma hämtade mig vid halv tre tiden och då åkte vi till Frölunda Torg för att kolla på ett par tights hon hade sett, men de var inte så snygga. Istället gick vi till Gina Tricot, kom hem med en ljusgrå vårjacka, ett fränt linne och en tajt/kort/blommig kjol. Allt på rean! Imorgon ska vi åka dit igen och köpa ett par tights, kunde inte bestämma mig vilken färg idag men imorgon ska jag allt åka hem med ett par.
Det var min helg det. Imorgon ska jag försöka plugga så mycket jag kan och så blir det ju att åka till Gina Tricot som sagt.
En kul helg med andra ord. Tack Olivia för en mysig helg! ♥
Puss!

BTW: Ska ladda upp bilder imorgon.
Frida och Michelle - SKICKA ERA BILDER!
Och Olivia, skicka den bilden när jag och Hajan sitter och skrattar åt en bild vid matbordet... Hihi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback