Underbar laptop? - CHECK!

Hejhej! Gissa vilken dator jag bloggar ifrån nu? En splitterny egen grå/beige/rosa laptop! Wiihoo! Köpte den tidigare idag och har äntligen en dator som jag kan lita på. *Happy face*
Åt kladdkaka med grädde för en stund sen, firade Lottas födelsedag. Även om hon inte är här så skulle det kännas konstigt att inte fira födelsedagen, har ju gjort det sen jag var liten... <3

Får la berätta lite om vad som har hänt det senaste... I torsdags kom tjejerna som sagt, med Olivia blev det kakätande och massa prat. Hihi. Frida och jag åkte och hyrde filmer. Brothers och Hachiko. Den förstnämda filmen var väldigt bra, slutet var oväntat och sorgligt. Hachiko däremot var helt ... Förödande. Den var så otroligt hemsk och sorglig att tårarna bara rann och rann. Usch. Huvudsaken till varför jag grät har jag redan skrivit...
Vi gick och lade oss väldigt sent, vaknade klockan elva morgonen därpå. (Frida hade då varit vaken i en timma, haha) Då blev det frukost och seg fix. Regnet öööste ner, tråkigt! Speciellt eftersom vi skulle till Frida. Det är liksom inte kul att vara utomhus när det regnar... Men åkturen till Frida gick bra, det var gångvägen till huset som var lite kämpig... Haha, paraplyet samarbetade inte riktigt... ;) Hemma hos Frida var vi barnvakt åt en jättesöt liten Maja. Sedan tittade vi på en lagom kul film. Igår åkte vi till Kungsmässan och kikade runt, hade inte så mycket pengar att röra mig med men en skitsnygg ring för ynka 30 spänn fick följa med hem. Frida köpte en helt underbar överdel som jag också SKA köpa. Det har jag bestämt! När vi knallat runt där ett tag mådde båda kasst. Jättekul när nästa buss går om en timme och om det dessutom tar en timme att åka hem med bussen. Behöver jag skriva att mamma kom och hämtade mig? Hehe.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, antingen blir det att utforska datorn eller att glo på tv. Kan tipsa er om en jättebra tv-guide på internet. KLICKA <--- Det verkar inte finnas något just nu så jag kanske sätter på en film eller något. We'll see... 






Testade webcamen lite, den är jättebra och har många roliga funktioner. Najs! :)

Kommentarer
Towe (towe.webblogg.se) säger:

fin blogg :)

2010-08-01 | 21:45:30
Bloggadress: http://towe.webblogg.se/
tjejen med kameran säger:

sv: aha, okej. Ja, tescho har riktigt fina designer. Hon är grymt duktig ^^

2010-08-01 | 21:46:26
Bloggadress: http://tjejenmedkameran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback