7e december 2010

Hej hoppsan i galoppsan... Haha! Hej på er! Jag lever, just so you know. ;) I söndags var det andra advent, det kanske ni la märke till? Hehe, det är sinnessjukt hur tiden går fort! Än sålänge har jag ingen julstämning, har ni? Kanske för att andra advent tillbringades till att skriva på en novell? Fast på förmiddagen åkte jag och mamma in till Frölunda Torg för att se om jag kunde hitta en vinterjacka och då blev vi bjudna på pepparkakor av en tomte och en tomtenissa. Supermys! Något som inte är lika trevligt är det faktum att det inte finns några jackor i min storlek. Ingenstans. Men när det väl finns det är de inte alls i min smak, jag vill ju inte ha en illgrön jacka heller? Frustrerad blev jag då till tusen men blev en aning gladare när jag hittade en superfin grå spetsblus med volanger på Only! LOVE. Resten av dagen spenderades som sagt med novellen och lite adventsmys.

Igår hade jag en helt vanlig skoldag, förutom att jag bara hade två av fyra lektioner! Ensemble och lite ljudteknik blev det, sen var det bara att gå hem efter lunchen då matten var inställd och svensklektionen skulle vara det sista skrivtillfället men jag var ju klar med novellen.. Hoppade på en spårvagn och mötte upp mamsen på Brunnsparken och åt tidig middag på Jensen's, alltid gott! Vi kikade runt lite innan vi träffade min moster och då... Gick vi till The Studio där vi blev sminkade och fotade. Det var verkligen jättekul, det kändes lite som att jag var i mitt rätta element. Man skulle ha med sig tre olika outfits för tre olika sorters sessioner, helkropp, sittandes och en sista där det var spegel och annat. Vi tre tog även ett par bilder tillsammans, de blev fina. Nu ska jag inte tjata i all evighet om detta men kort sagt: det var skitkul!

Idag har jag haft ensemble, engelska och idrott. På den förstnämnda lektionen hade vi redovisning av de två låtarna vi jobbat med den här veckan, för mig gick det väl sisådär. Jag hördes knappt (micken var kass!) och när jag väl hördes lät det skitdåligt. Aja, det var kul i alla fall. Alla hade ju samma låtar så det blev olika tolkningar! Idrotten var faktiskt kul för en gångs skull! Eller ja, efter alla jobbiga grejer... Vi spelade innebandy i alla fall, jag älskar att spela innebandy på idrotten! Killarna blev nog lite förvånade över att jag var a  k  t  i  v  för en gångs skull. ;) Nu blev det ett sånt där tråkigt inlägg med bara text, text och återigen text. Men jag tycker om att skriva vad jag har gjort... Haha! Nu ska jag städa med julmusik på! <3


En av alla bilder, tycker om denna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback