1a december 2010

Sitter i mitt rum nyduschad och med en chokladbit från chokladkalendern i magen. Har inte bloggat på grund av olika anledningar. Första advent spenderades med att fika med familjen hos min moster på förmiddagen, äta kinamat och sedan tända första ljuset och mysa med glögg (justmust för mig- ser ni vad jag skrev. Justmust? Julmust menar jag, haha!), pepparkakor och skumtomtar. Dock slutade kvällen inte lika bra som dagen var, illamåendet som hade smygit sig upp under förmiddagen blev allt värre och det slutade med att jag gick och lade mig vid sex-tiden. Det har nog aldrig varit så skönt att sova som då. I måndags mådde jag betydligt bättre och begav mig till skolan där jag hade lektioner som ensemble, ljudteknik och svenska. Igår kände jag mig fit for fight och var till och med med på gympan även fast jag fortfarande är förkyld, det var faktiskt ganska kul! Vi hoppade på mattor för att få de att åka framåt och stod i grupper på mattor och skulle vända på dem utan att nudda golvet... Jag hade även matte och ensemble. Det förstnämda var väl inte sådär jättekul men annars var det en kul skoldag!

Idag startade en ny kurs - nämligen körsång. Vi fick reda på att vi ska sjunga på julavslutningen med tvåorna och treorna. Låten som vi har valt är Last christmas (om det inte blir någon ändring) och så ska vi sjunga en afrikansk sång. Superkul! Men det är lite nervöst då vi ska sjunga inför 1000 personer sammanlagt. Iiiiiiiihh!! Om det här hade varit i åttan hade jag inte klarat av det men tack vare att jag går den här linjen har min scenskräck försvunnit bit för bit, nu finns det knappt något kvar. :)
Nu ska jag titta på tv, ha det bäst. <3


Kommentarer
HAJAN JABAR säger:

vi har haft körsång hela tiden, det är jätte kul om man kommer in i det och fattar, man lär sig massa om toner! <3

2010-12-04 | 13:17:04
Bloggadress: http://hhajan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback