23e december 2010

Dan före dopparedan! Längtar! Ja, nu har jag inte skrivit på ett tag. Har haft en liten bloggpaus, även fast bloggpauser inte hjälper ett dugg då man (eller jag i alla fall) tänker hela tiden "nu måste jag blogga, jag måste blogga, om jag inte bloggar nu så är jag en dålig bloggerska. Måste. Blogga. NU!" Ungefär så har det varit, haha.

Under tiden jag inte har bloggat har jag och mamma varit på Jul på Liseberg och tittat på kröningen av Göteborgs Lucia, det var jättemysigt att strosa runt där. Köpte en knäckklubba vilket inte är något att rekommendera... Haha. Det var inte lika kul som med Olivia förra året, för den här gången var det äckligt kallt så jag och mamma gick egentligen runt som robotar för att se allting och sedan skynda hemåt, men det var mysigt ändå som sagt. Har även lussat med familjen för min lilla mormor på lucia, supermysigt! Kom med glitter i håret och så sjöng vi när mormor öppnade dörren, vi hade med oss lussebullar och pepparkakor som vi bakat kvällen/dagen innan. Det måste göras om! Annars har det varit plugg, körträning där vi sjungit två afrikanska sånger, Last christmas och Midnatt råder. Körkursen var jättekul! Hoppas att det inte var första och sista gången, alltså att vi har körkurser fler gånger... Jag, Frida och Olivia träffades på stan för ett tag sen där vi fikade på ett av de mysigaste cafeerna i stan, köpte chai latte och en stor fet kladdig brownie. MUMS! Skolavslutningen kom och alla nymusikare skulle stå för underhållningen, vi sjöng de sångerna jag skrivit några rader uppåt och så sjöng tvåorna och treorna några andra låtar. Det var jättekul och Midnatt råder blev hur grym som helst! Ska se om jag kan lägga upp ett klipp på det, brorsan filmade dock en av mina lärare hela tiden (han dirigerade oss...) Vi sjöng två gånger för sammanlagt 1000 personer ungefär. :) Efter avslutningen firade jag och Olivia att det var dags för jullov med att luncha på Jensens och kika i butiker. Najs!

Har ni julstämning då? Inte jag, inte ett dugg. Jättetråkigt! Förut hade jag alltid det! Julafton blir säkert kul ändå! Med den familj jag har kan det inte bli annat, haha!
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback