22/01-2010

Hejj!
Nu skriver jag igen efter en skolvecka full med plugg. Efter skoltid - det är därför jag inte bloggat, som sagt.
Men nu är jag tillbaka och ska berätta vad som hänt den här veckan.

Måndag: Vanlig skoldag med elevråd och NO-plugg på eftermiddagen.
Tisdag: Jag var på en otroligt fin begravning som stöd åt en av mina bästa vänner. Hon kommer alltid att finnas här, kom ihåg det! <3
Onsdag: Vanlig skoldag med matteprov, åkte till stan med mami på eftermiddagen och kikade runt i en Second Handbutik innan vi skulle dra oss till Realgymnasiet på öppet hus.
I second handbutiken (Emmaus på linnegatan) hittade jag superdupermegajättefin väska och en söt liten matchande börs, även ett skitsnyggt skärp. Allt i väldigt bra kvalité. :) Hade med mig min skrivbok och intervjuade ett par personer om miljön till min NO-uppsats om att handla miljövänligt. På realgymnasiet fick vi massa info och än en gång blev jag besviken på en friskola. Tror inte det är något för mig. Skolan var jätteliten, EN våning i ett hus i stan. Neeej... Och sen på stylistlinjen var man tvungen att välja inriktning, så BARA naglar, eller BARA hår o.s.v. På alla andra fick man allt. När jag kom hem satt jag och skrev om gifter och så skrev jag min svenska uppgift, argument. Jag skrev om musik.
Torsdag: Dagen började med frukost och så såklart, innan jag drog till skolan pluggade jag på tyskaläxan, den var inte så svår därför hade jag planerat in det på morgonen. ;)
På morgonen läste jag upp mitt argument och sedan var det vanliga lektioner, just det! På olweuslektionen åt vi bitar av en "navelapelsin" (eller navelclementin, jag kommer inte ihåg skitsamma! haha) Den hette i alla fall Örjan, hahah! I vår skola har vi en tendens att namnge våra saker... Hihi, det var faktiskt mitt förslag med Örjan. Visst låter det gulligt på en rund orange liten sak. Haha.
På NO'n var jag och Frida med på Nancys första del av hennes presentation, vi skulle sortera sopor i lärarrummet. Det var faktiskt lite kul. På idrotten hade Hajan lektion och då hade vi skeppsbrott, det var RIKTIGT kul! Särskilt med de som vi har idrott med. :D Jag får seriöst ÅNGEST när jag tänker på att det bara är en termin kvar i Kannebäck, alla minnen vi skapat där och alla vänner man kännt hur länge som helst.. Nej usch! :( Aja, väl hemma satt jag hela kvällen och fixade med redovisningen, fixade en film som jag skulle ha i bakgrunden (har ju inte powerpoint hemma och jag ville få ungefär samma resultat) så det blev lite pill.
Idag, fredag: Idag hade jag redovisning, det gick bra! På dramat gjorde jag ingenting. Haha! Vi skulle typ börja skriva om något, vad som helst, som vi ska läsa upp för någon annan klass.  Jag kom i alla fall inte på något, jag och Frida satt och skulle leta inspiration typ, men vi hittade ingen... Aja, på svenskan lyssnade vi till Fridas argumentation om dödsstraff och sedan börjad vi på våra noveller. Jag skriver en liten chiclit, ungefär. Alltså en rolig tjejnovell, hihi.
Sista lektionen var riktigt rolig! Jag har valt bildredigering på elevens val så jag och Michelle satt och redigerade bilder på picnik. :) Lite synd att vi fick den seeegaste datorn... Menmen. Det var kul i alla fall.
Egentligen hade jag valt film på elevens val, alltså att kolla på film. Men eftersom det bara var jag och Olivia som hade valt det så blev det inte av... :(

Nej nu har jag skrivit så mycket att jag har fått kramp i fingrarna, bokstavligt talat! Aj...
Back to Let's dance. pussis<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback