28e juni (i efterhand...)

Jag behöver väl inte nämna att jag hatar min kassa dator... Internet fungerade i måndags och då skrev jag ett långt inlägg, jag kopierade inlägget och sparade det i dokument ifall ifall, trycker på publicera och då slutar internet att fungera! Snacka om irriterande! Nu, äntligen, fungerar internet igen. Happy face.
Här kommer inlägget:


Heeeej! Visst blir man otroligt glad när solen skiner och det är varmt! Igår när vi kom till sjukhuset låg gammelfaster och sov, hon såg jättesöt ut! Hon var riktigt glad över vårat besök. :) Idag åkte jag och mami in till stan, vi gick till både Emmaus och myrorna för att leta efter någon snygg brun väska. (Man kan hitta riktigt snygga väskor på second hand!) Men på båda ställena var det bara konstiga väskor... Nästa stopp var Lagerhaus där jag köpte en fräsig mugg, fast innan det köpte vi glass. Melon och himmelsk röra, samma som i lördags. Bra fantasi, va? Haha, det är ju så gooott! Efter Lagerhaus gick vi till Zara där jag hittade ett par skitsnygga jeansshorts, äntligen! Sedan var det dags för det viktigaste ärendet, Vägledningscentrum.

Jag kom in på musik, mitt första-handsval. Jag blev såklart jätteglad, det är ju inte alla som kommer in på den linjen. :D Men trots det så har jag varit, eller är, väldigt osäker om jag verkligen vill gå på det eller på stylistlinjen som jag haft i åtanke ett väldigt bra tag. Fick dock veta att om jag gör omval till det gymnasiet är chansen väldigt minimal att jag kommer in. Det finns 46 platser och 65 reserver. Om jag gör omval hamnar jag i en annan kö och reserverna kommer in först. Jag siktar in mig på musik och ska gå på Svenska stylistskolan efteråt, eller så ska jag studera samma ämne utomlands. Det låter väl bra? Det tycker jag i alla fall, för på så sätt får jag båda utbildningarna! Om inte mer på stylistfronten.

Nej, nu ska jag inte snacka om skolan. Det är ju sommarlov och jag tänker njuta! Min brorsa har varit hundvakt åt en av våra grannars nya valp. När jag och mamma kom hem sprang lilla Bella fram och gav mig massa pussar (och rivsår, haha). Jag lyfte upp henne och bar på henne, hon lutade sig mer och mer för varje minut som gick. Hon trivdes väl i min famn. ;) Ja, nu har vi precis gått på långpromenad. Härligt, härligt. Imorgon kommer Nico!! Allting är klart nu, jag har fixat så att klösträdet är lite roligare, med leksaker och så. Då kommer han att vilja vara där. Nu ska jag skriva ett lite kortare inlägg och fortsätta med skolavslutningsinlägget. Segt, jag vet. Men internet har inte fungerat som det ska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback