13e november 2010 - Sweet 16!

Har inte bloggat på grund av plugg och väldigt lite ork + zero inspiration. Men nu tänkte jag att bloggen ska "återuppfödas" och vilken dag passar inte bättre än min självaste födelsedag? Yeah - it's ma birthday! Det är äntligen min Sweet 16! Vid tretiden kommer Frida och Olivia och vid fyratiden kommer mormor och Yvonne. Det blir middag och sedan sover tjejerna över. Super! Tänkte att jag skulle skriva om veckan som gått nu:

Lördag 6e november 2010:
I lördags var familjen på kattutställning, kikade på alla söta katter och så. Vi var där för en anledning vilket jag återkommer med sen... Efter utställningen åkte vi och köpte lite saker, bland annat till mitt rum.

Söndag 7e november 2010:
Daniels ARTONÅRSDAG! Jag kan inte förstå att min lille storebror redan är 18 år! Jisses vad tiden har gått fort! Dagen spenderades med familjen, mormor, Yvonne och morbror Henrik. Det var mysigt. Min present till brorsan var Sagan om ringen triologin, den blev han glad över. :)

Måndag 8e november 2010:
Skola- ensamble, matte och svenska. Efter skolan pluggade jag till engelska grammatik-provet.

Tisdag 9e november 2010:
Skola- Första ljudteknikslektionen, vi skulle börja göra en egen låt på Cubase. Detta var jättesvårt och jag gick därifrån utan något sound alls... Lyckligtvis var jag inte ensam om det, annars hade det varit lite pinsamt... Haha. Hade engelskaprov som gick jättebra och sedan idrott där vi lekte den där svansleken (den leken har aldrig varit så rolig som i tisdags, haha!) och spelade någon form av rugby. Efter skolan pluggade jag till matteprovet, var inte lika säker på den delen som jag var på förra matteprovet så det blev att plugga hela kvällen.

Onsdag 10e november 2010:
Skola- Tre timmars matte. Haha! Våran mattelärare är bäst! Eftersom våran engelskalärare är sjuk fick vi ha två lektioner till att plugga till matteprovet. Super! Matteprovet gick bra. Efter mycket matte hade vi fem minuters svenska där vi bara skulle välja en saga som vi ska skriva en analys om. Efter skolan kikade jag runt lite i stan och åkte hem i mörkret. Jättemysigt!

Torsdag 11e november 2010:
Dagen började med sånglektion som gick bra trots att jag hade (har) jätteont i hasen och var väldigt täppt i näsan. Sedan hade vi två och en halv timmes ensamble där vi jobbade med den egna låten och sedan samhällskunskap där vi börjat med mångfald. Kul skoldag! :) Efter skolan åkte jag hem till Olivia, vi åt KitKat och pratade om allt och ingenting. Vid fyratiden åkte vi in till stan och så följde jag med henne på ett "möte", kände hon som höll i det så jag fick joina. Det var faktiskt ganska kul. På spårisen hem pluggade jag på en låttext till konserten. Det var jättekul att få träffa Olivia igen, det var ett tag sen! <3

Fredag 12e november 2010:
Strömavbrott på centralstationen, alla spårvagnar i stan hade stannat så det blev att gå från Katrinelundshållplatsen till Svingeln. I ösregn. OCH kyla. Som tur var kom en övningsvagn och bytte till åttan så jag kom till skolan i tid. Fast, det var bara jag och några till där då. Men de andra kom efter ett tag och då blev det genrep på scenen! Personligen gick det väldigt dåligt, vågar inte riktigt sjunga ut då jag är väldigt förkyld och är rädd att det ska låta förfärligt och att de andra ska tro att jag låter så egentligen... Dumt, jag vet. Ska försöka bättre på måndag. Efter skolan följde jag med mamma och handlade och sedan åkte vi till frölunda torg för att kolla efter tårta och köpa foundation. De är verkligen jättetrevliga på Kicks! Fick sitta i en stol och så applicerade en tjej foundation och rouge på mig. Det blev jättefint och nu har jag äntligen en bra foundation och ett fint rouge. Superb!

Nej, nu ska jag fixa lite inför dagen. Ha en fin dag! Puss!


En liten bild från Daniels födelsedag, återkommer med (finare) bilder senare. Kommer nog inte blogga mer idag så det blir imorgon.


Kommentarer
sarah säger:

fin bils =)

2010-11-14 | 23:14:05
Bloggadress: http://klarahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback