02.12.2011

Andra december och ingen snö än, förra året fick vi snöfall redan i november. Nu i hegen skall det dessutom bli som förra helgen, regn och rusk alltså. Thumbs down. Har i alla fall min fina chokladkalender som håller upp stämningen, och julkalendern på tv. Tror att årets kommer att bli riktigt mysig, det kan ju inte bli annat när det är Charles Dickens- inspirerat! Det är himla fint att äta tomtegröt och titta på julkalender på morgonen innan skolan, högre mysfaktor kan det knappast bli. Well, hade en tråkig dag i onsdags där vi på svenskan/historian började med medeltiden {för mig är det här fjärde gången jag läser om detta, inte min favvo om man säger så...} och hade presskonferens på engelskan som sagt. Utvecklingssamtalet senare på eftermiddagen gick finfint och det känns riktigt bra. Igår var det en helt vanlig torsdag med musikteori, matte & ensemble i skolan och kör på kvällen. Det sista vi gjorde på kören var att sjunga Jul, jul, strålande jul. Trots att det var första gången lät det fint, tycker det är synd att vi inte skall sjunga några julsånger på konserten... Får hoppas att den andra kören gör det. Denna dagen har bjudit på ensemble i skolan med rep inför konserten på måndag, smarrig lunch hos Olivia, fika och häng på samma mysiga café som i tisdags med samma tjej och Frida. Satt där i någon timme, lite mer, snackade och åt mumsig morotskaka med julmust till. Morotskakan smakade som pepparkaka, det måste man bara gilla. Var mysigt att hänga lite med tjejerna. Innan jag landar i sängen ikväll skall mamma och jag titta på långfilm i sällskap av en chipsskål och lite juleskum. Nu; Love actually.


Adventsmys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback