20.12.2011

Jullov! Som jag längtat. Förra veckan var riktigt jobbig med tre prov att plugga till och en inlämning att skriva, samtidigt som jag inte alls mådde bra med feber, förkyldning och hosta. Hade dessutom kör hela dagarna, vilket är jäkligt kul fast inte när man låter som en gubbe... Det blev i alla fall bättre under veckan och jag deltog i extrakören som lågalt, det var en liten utmaning då jag vanligtvis är sopran. Men det är bara kul med utmaningar! Jag hade förresten uppvisning med popkören i tisdags, det gick väldigt bra! Jag och en tjej hade lite solo på en låt, det var jag jättenervös inför men det gick bra. Min helg har varit väldigt mysig med Frida som nattgäst lördag till söndag. Mötte upp henne på sena eftermiddagen då vi ställde oss framför Musikhjälpens glasbox. Det var lite småcoolt att se Gina, Timbuktu och Kodjo i verkligheten. De är ett skönt gäng, helt klart. Fick även en skymt av Leila Lindholm, klart man blev sugen på sötsaker då. Amanda Fondell, idolvinnaren, var anledningen till varför vi egentligen var där så när det var dags för henne att spela var det bara att stå och njuta av musiken. Hon har varit min favorit sen början, även ifall jag inte riktigt tittat på idol, så det var kul att höra henne live. Trots att jag höll på att förfrysa mina tår... Var riktigt kallt, men klart värt. Resten av kvällen spenderades hemma i mitt rum med Frida och Olivia. I söndags åkte Frida och jag en sväng till Haga där jag köpte en del av mammas julklapp i en av de finaste butikerna jag varit i. Hämtade även våra biobiljetter till Simon och ekarna som vi skall se på juldagen. Mys!

Idag steg jag upp tidigt för att vara i skolan prick åtta innan första avslutningen klockan tio. Det gick jättebra för oss nymusikare, vi sjöng 'Jul, jul, strålande jul', 'Gläns över sjö och strand' och 'Nu tändas...' riktigt bra, tycker jag i alla fall. Det gick även bra för oss fem i extrakören som sjöng 'Oh holy night' och 'God rest ye merry gentlemen'. Jag älskar att sjunga i kör! Andra avslutningen gick, för mig, inte riktigt lika bra. Man blir trött av att höra samma tal två gånger... När vi äntligen fått jullov åt jag lunch med tre fina tjejer i klassen, åkte sedan och handlade två julklappar. Är nästan helt klar med la familia nu, bara lite kvar till storebrorsan. Nu blir det lite mys i soffan innan jag slocknar i sängen. Küsse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback