18e februari 2011

Hejsan! De tre dagarna jag inte bloggat har jag ägnat åt lite smått och gott. Lånade Lingonstigen 114 som är riktigt bra, har redan kommit mer än halvvägs! I onsdags kom Frida hit, vi kelade med katterna, lekte med appar, åt lasagne, hyrde filmer [Frozen & Tusen gånger starkare] som vi tittade på med Ben & Jerry's halfbaked. Mysigt! Fast åh vad jag längtar efter våren då man kan göra så mycket mer, man vill ju inte vara ute när det är så kallt som det är nu. Aja, snart är det mars och då kommer våren sakta med säkert. Härligt. Igår var vi båda otroligt trötta, jag hade kunnat somna var som helst när som helst. Knäppt, haha! Frida åkte hem på förmiddagen och då sökte jag efter sommarjobb, fast det kom nästan bara upp träffar för högskolestudenter. Lite surt. Men jag har hittat ett par jobb som jag ska söka till. Så vi får se hur min sommar kommer att se ut iår! [Bättre än förra året i alla fall, garanterat. Bortsett från Berlinresan då!]

Idag vaknade jag vid niotiden, som alla andra dagar på lovet [?], men låg kvar i sängen och läste. Smilla sprang iväg med mitt lejon-bokmärke vilket var väldigt kul att se, hon verkade tro att bokmärket var hennes bebis. Haha. Steg upp ur sängen en timme senare och gjorde iordning en riktigt god frukost bestående av juice, chaité och en kneippmacka med skinka. Mums. Tittade på En prinsessas dagbok medans jag åt och hade sällskap av lilla Smilla som lågg tätt intill. Kvart över ett satt jag i tandläkarstolen med tårar rinnandes nerför mina kinder, det var dags att borra hålet jag hade i en tand. Jag är jätterädd för sprutor och nålar och allt som har med tandläkaren att göra så det var inte så konstigt att jag reagerade på det sättet jag gjorde, lyckades lugna ner mig ganska snabbt och fick det överstökat i alla fall. Jag belönade mig med en ELLE efteråt som nu ligger och väntar på min säng.


Denna härliga sommarbild togs 2008 en varm dag när jag hoppade på Fridas gamla studsmatta. :)


Kommentarer
veronica eriksson säger:

Sv: Hej!

Ellerhur, förstår dom inte hur man uppför sig eller?

Irriterande småungar! ;)



Jag fixade allt på biniro.se om jag inte minns fel,

man moste dock föra över domänen till blogg.se

för att den ska fungera. Och dedär har jag själv

ingen aninng om! Men du kan säkert hitta nån guide-sida :)

Kram!

2011-02-19 | 12:19:50
Bloggadress: http://vveronicas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback