21.10.2011

Ligger under täcket i min sköna säng och varvar idol med ELLE och bloggläsande. Mys. Det hade varit så otroligt skönt med sovmorgon imorgon, men icke... Imorgon vankas det kattutställning {ingen riktig, det är klubbmästerskap typ. Haha} sent in på eftermiddagen/kvällen. På söndag blir det heller ingen sovmorgon för mamma och jag skall åka och besöka min gammelfaster Sonja. Men det blir kul! Förra helgen spenderade jag hos Frida, som sagt, det var mysigt det! Vi promenerade i mörkret och varvade snack om killar med stjärnor {det är så otroligt mäktigt när man tänker på det!}, tittade på urfina filmen Trassel och åt godis, iphone-nördade på varsitt håll {hehe}, sovdags vid ett och spelade europaspelet på söndagen efter en goood frukost. {var tvungen att köpa samma müsli, hihi. Förresten så tror jag att Frida fuskade för hon vann varje gång. Vi säger så i alla fall...}

Under veckan som gått har det bara varit skola, hade naturkunskapsprov i måndags vilket gick bra, har skrivit på en engelskauppgift som jag lämnade in i onsdags efter en muntlig redovisning som gick dåligt {satt och skakade så nervös var jag, usch. Jobbigt var det!}. Hade kör igårkväll som vanligt och det var kul som alltid, det låter bra nu. Idag hade vi dubbelpass i ensemble där vi försökte skriva på första låten i nya projektet, vilket jag förövrigt inte har skrivit om... Vi har ett stort sjuttiotalsprojekt där vi i engelskan har skrivit varsin biografi om vår drömkaraktär som då lever på sjuttiotalet. {Det är alltså fortfarande sjuttiotal i ensemblerummen, haha.} Jag heter Alessia Meester. Vi skall skriva alla låtar själva utifrån en genre som var stor på den tiden, vi har tidig hårdrock med inslag av punk och soul. Vi skall även göra en hemsida till vårat band, ha en presskonferens och eventuellt spela in en av låtarna som skall upp på hemsidan i så fall. Så fort vi kommer igång så kommer nog detta att bli sjukt kul! Jag hoppas det i alla fall. Well, nu skall jag fortsätta att kolla på idol. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback