DREAMS

 
Nu äntligen börjar stressen och allt viktigt som inlämningar och prov avta, i alla fall för stunden. Det dröjer väl inte länge tills det blir intensiva pluggveckor igen. Jag trodde att tredje året skulle vara raka motsatsen till vad det har varit. Men, när jag tänker efter var både ettan och tvåan ganska lugna och stressfria. Om man räknar bort min förmåga att stressa upp mig. Så det kanske inte är så konstigt att det är mycket nu? Jobbigt är det i vilket fall. Just idag är det 211 dagar kvar tills jag tar studenten. Tvåhundraelva. Samtidigt som jag längtar så mycket till den stora dagen då man kan lämna alla bekymmer från det här stadiet i livet bakom sig, så vill jag inte. Det känns läskigt att inte kunna träffa vännerna varje dag, att ha det som självklarhet att de kommer vara där, och fasta rutiner. Fasta rutiner har jag förhoppningsvis ändå med jobb eller vidareutbildning men, det kommer inte att bli på samma sätt.
 
Jag vet ju inte heller vad jag vill bli när jag blir stor. Det finns så otroligt mycket jag vill göra. Jag vill bli professionell sångerska, jobba med mode på något sätt jag inte har listat ut än, plugga vidare och läsa massor av roliga kurser som franska, tyska, journalistik, musik, mode och media. Samtidigt som jag vill se mig om, resa jorden runt och upptäcka världen ur min synpunkt. Ta del av andras kultur. Jag vill så hemskt gärna kunna ha som självklarhet att jag kommer att sitta på en uteservering och äta macaroons vid Eiffeltornet i soliga Paris, åka skidor i alperna, bada i varma källor på Island, åka på en roadtrip genom USA, spendera en månad eller två i Asien, åka på weekends till storstäder i Europa och semestrar i Europas varma länder. Jag vill se mig om helt enkelt.
 
När det gäller jobb vill jag göra ett namn av mig själv, det är inte så att jag har som mål att bli känd utan bara att lämna ett spår av mig. Att folk ska veta att Anna Hoffre har levt på denna jord och hon har gjort si och så. Jag tänker inte ha ett tråkigt nio- till fem jobb där man sitter bakom en dator och jobbar med siffror. Jag vill leva loppan och jobba med det JAG tycker är kul och blir glad av att göra. Det är precis det jag ska göra också. För att toppa det hela ska jag ha en superfin lägenhet belägen i stan med spegeldörrar, en walk in-closet och det största badkaret på marknaden. Antingen här i underbara Göteborg, i Stockholm eller kanske någon helt annanstans som i London, Paris eller på Manhattan? Det är drömmarna som styr och det är drömmarna jag tänker följa, vad som än händer. Varför drömma livet när man kan leva drömmarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback