02.07.11

Halloj! Inte mycket till updates den här veckan, har haft ganska fullt upp. Midsommarafton spenderades i närheten av Alingsås med familjen och massor av andra människor. Hade fint väder, åt god mat, jordgubbstårta och träffade trevligt folk. Det var en fin midsommarafton. Midsommardagen tillbringades med Olivia hemma hos mig, vi gjorde inget speciellt. Bara var, tog en massa roliga kort med iPhonen på balkongen, checkade in på facebook ett antal gånger [beroende? haha, det var faktiskt kallt ute. Så det så], tittade på den underbara filmen Dagboken [en av de finaste filmerna jag har sett], hade fint tjejsnack till tre och åkte till stranden och solade på söndagen. Underbar helg trots dåligt humör från min sida, blir så ibland antar jag. Veckan på dagiset har varit kul som vanligt, så himla söta barn. Vill ta hem allihopa! Måste berätta en jättesöt sak. Det finns en liten tjej på min avdelning som är jätteblyg, i måndags hade fröknarna tagit fram baljor och fyllt med vatten eftersom det var så himla varmt [29 grader i skuggan och 40 i solen på vår gård...] och lilltjejen vågade sig inte riktigt fram så jag höll henne i handen och gick dit och så lekte hon länge - fortfarande med sin hand hårt i min. Hihi, hon släppte inte taget! I onsdags skulle hon och ett par andra barn äta frukost med de äldre barnen eftersom de ska börja där i hös och hon var så fast vid mig så hon sprang runt och höll mig i handen, vinkade att jag skulle komma ifall jag stod kvar med ett annat barn och var allmänt helt bedårande. Måste besöka dagiset någon gång!

Just nu sitter jag och tittar på en film jag spelade in igår, Get a clue heter den och är en perfekt frukostfilm en lat dag som denna. Vädret är sådär, regnade förut. Åt den godaste frukosten jag någonsin ätit förut, havregrynsgröt med bananskivor och jordgubbar + knäckebröd med kalkon, tomat och gurka. Juice till det. Satt och njöt av varenda tugga. Hihi. När filmen är slut ska jag städa mitt rum och rensa lite i mitt nya nattduksbord där jag bara slängt i sakerna som låg i den gamla. Hehe... Efter det ska jag ha hemmaspa, blir ansiktsscrub, ansiktsmask, raka benen, hårinpackning och fixa naglarna. Skönt att bara ta det lugnt idag eftersom jag är lite småsjuk. Blir väl så när man är fröken på dagis bland snoriga barn... Det ska bli jätteskönt att sluta nästa torsdag, kommer bara ha fyra barn nästa vecka dessutom. :) Har tidsinställt ett par inlägg som kommer upp medans jag städar och pysslar om mig själv. Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback