Dan före dopparedan...

Med en hemmagjord mozartkula och ett glas julmust bredvid är jag redo att inta kvällen före den stora dagen, hihi. Är nyss hemkommen från ett otroligt mysigt besök på Jul på Liseberg med mamma och moster. Kallt som attan var det, men det var det värt. Vi strosade runt där bland alla fina ljus, köpte varsin varm choklad med grädde {mycket av det dessutom, mums}, jag och min moster gick in på spökhotellet vilket var skitkul, köpte fudge, spelade på hjul, jag körde racerbil i spelhallen haha och bara mös där i snöfallet. Eller ja, snöfall är väl att underdriva. Ute är det snöstorm, till min stora glädje. Äntligen får vi en vit jul! ❄
 
Hela denna vecka har varit jättemysig och rolig, det har varit mycket rep inför skolavslutningskonserterna och julmys hemma i form av julklappsinslagning och bakning. I onsdags hade vi julavslutning och min ensemblegrupp hade äran att spela på både vår skolas avslutning och skolans bredvid, totalt blev det tre jätteroliga gig. Vi körde lite svenskt upptempo; Miss Li's version av "Första gången", Mando Diao's "Dance with somebody", Royal Republic's "Gun Tommy" och "Jag såg mamma kyssa tomten" vilken vi arrade om så det blev lite roligare. Sjukt kul! Sen körde vi även kör med hela klassen där vi sjöng två fina jullåtar. Kommer att sakna det här, det här var ju faktiskt den sista julavslutningen någonsin... Well, firade jullovet med god lunch och fint häng med en fin Olivia. Mys. De senaste dagarna har jag tillbringat med familjen och julgodisverkstad men har även hunnit hänga lite med vänner, tipptopp. 
 
Resten av denna uppesittarkväll ska tillbringas med familjen, julgodis, glögg och »Grinchen«. Kan knappast bli bättre. Tänk, i morgon är det julafton. Mysigt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback