Saffransbak

Idag ägnade jag hela förmiddagen åt ett stort saffransbak tillsammans med min mamma. Det blev trettioåtta lussekatter och hela nittioåtta {det skulle bli fyrtioåtta enligt receptet} saffransbullar. Så nu kan vi nästan driva café här hemma... Båda bullarna blev supergoda! Eftersom det är kesella i lussekattsdegen blir de sådär saftiga och mumsiga! Godast är att värma dem lite innan man äter dem, SÅ gott. Saffransbullarna blev en favorit på en gång, det var det godaste jag har ätit på länge måste jag säga.
 
Hela dagen har varit sådär härligt julmysig, medan vi stod och bakade varvade vi julmusik med julkalendern 'Sunes jul' och nu efter adventsfikat klädde mamma och jag vår fina gran. Så nu står den grön och grann i stugan! Temat är som vanligt rött, guld och vitt. Stora fina julkulor, polkagriskäppar och några enstaka fina figurer hänger i granen som gör att den ser ut att tillhöra Kalle, Musse eller kanske Långben. En riktig Disneygran alltså! Visar bild på den en annan dag då det förhoppningsvis ligger klappar under grenarna... Hihi. Nu blir det lite glögg och julfilm, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback