Lördag 9 mars

Äntligen har jag tid att pusta ut! Det känns som om hela min existens har kretsat kring projektarbetet det sista och speciellt denna vecka då jag har suttit varje dag med arbetet för att få det perfekt. Nu är det dock inlämnat och jag behöver inte tänka på det mer. Nu siktar jag verkligen på studenten och längtar otroligt mycket efter den trettioförsta maj. Men innan dess väntar ett par roliga månader med konsert på Världskulturmuseet, slutprojektet i musik, balen och alla andra roliga events som sker. Åh. Efter studenten skall jag ta ett sabbatsår och jobba innan jag vidareutbildar mig. Vad jag vill plugga och var vet jag dock inte och det var för att få det något klarare i huvudet som jag svängde förbi IBS för mingel och seminarium om studier utomlands i lördags. Jag är riktigt sugen på att sticka iväg ett tag och plugga något riktigt kul. Jag vill så himla gärna fortsätta med musik och jobba med detta i framtiden men jag vet att det är riktigt svårt att lyckas så jag kanske borde utbilda mig inom ett annat område jag tycker är lika kul och hålla på med musiken vid sidan av. Det är nog så det får bli. 
 
Nåväl förutom allt plugg så har jag hunnit med två riktigt roliga dagar på UF-mässan med tre jättehärliga tjejer och våra snygga linnen, lunch med Frida en solig dag, en rolig avskedsfika med klassen för vår lärare, en utgång på sticky, två födelsedagsfiranden och lite gött häng med Olivia. I söndags firade vi att finaste mormor fyllt hela nittio år och det med härliga människor och massor av god mat. Nu i veckan fyllde också världens bästa mamma år och det firade vi med gofika, mysigt! Jag har dessvärre inte haft tid till så mycket annat och har inte kunnat umgås med vänner annat än i skolan men körde på en spontan sleep-over hos Olivia i går. Vi lagade en gooood tacogratäng och tjötade all night long, precis som vanligt.
 
Just nu sitter jag på sängen och äter sura bilar, gosar med gullekatten min och passar på att ta det lugnt. Vem vet när nästa stressmoment dyker upp? Får hoppas på att det dröjer ett bra tag. I kväll kommer Frida och Olivia över för melodifestivalmys, awesome. Jag har inte kollat på delfinalerna i år men finalen är ett måste att se och det med kladdkaka och massor av gott till. Yum! Nu ska jag pussa lite på min katt och kolla på Vänner tills de kommer, ha en fin kväll! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback