Plan A

Söndag. Söndagar är för mig antingen hur bra som helst eller inte alls, vilket tyvärr är fallet idag. Det sistnämnda alltså. Har legat nerbäddad i sängen hela dagen med nerdragna persienner då jag har fått en förfärlig magkatarr. Fick det för några dagar sedan då jag vaknade mitt i natten av vad som kändes som hugg i hjärtat, hemsk känsla. Idag är det förvisso inte lika illa som igår men då det värkte och högg i alla delar kring min torso i natt känns det bäst att vila idag. Jag måste verkligen lära mig att ta det lugnt och stressa ner nu, orkar inte ha det såhär. Lugn Anna, du är inte ens nitton år än - du behöver inte veta vad du vill göra imorgon eller om tio år. Du behöver inte stressa upp dig över att finna en plan b att ha vid sidan av din stora dröm. Plan b kan vänta. Att ha en dröm och försöka förverkliga den är bland det viktigaste i livet. 
 
Nåväl, gårdagen var en bra dag trots allt. Stod i butiken under förmiddagen och spenderade sedan kvällen med några vänner och film, det bästa som finns. Lördagen dessförinnan spenderades i samma vardagsrum med ytterligare fler vänner och lite party, så kul! Hann även med lite jobb på äldreboendet och sleepover med Frida den helgen, mys! Denna veckan har i princip sett ut som den föregående, praktik och lite träning. Var även på möte angående praktiken och har nu blivit anställd där på ett heltidsvikariat i ett år vilket känns hur skönt som helst! Under detta året ska jag jobba, leva och gå de där kvällskurserna jag alltid velat gå på innan det blir dags för studier. Jag vill lära mig franska, kanske gå en poesi eller låtskrivarkurs, gå på pianolektioner och annat som kan göra mig lite bättre. Vad gäller studierna så är det musik som gäller. Utan tvekan. Antingen musikalinriktning vilket innebär att jag måste gå ett par danskurser i år eller ren musik. Hur det än blir så har jag bestämt mig. Musik. Det är det jag ska hålla på med. Det är min plan a, min enda plan just nu. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback