GOD JUL! :D

God Jul allihopa! :D<3

Det har vait en jättemysig och rolig dag med mycket skratt.
Mormor och min moster kom hit vid tvåtiden, då drack vi glögg (det var faktiskt godare iår, men det är fortfarande äckligt..) och pratade. Sedan inväntade vi Kalle Anka. :) Vilken scen tycker ni bäst om i Kalle anka? Min största favorit är tomteverkstaden, blir aldrig trött på den.
Dock tycker jag att Ferdninand har blivit väldigt tråkig...
Hmm hmm hmm hmmm HHHHIIUUUMMM... Barabbababrabbabbabrbababa BA BA BA BA bararbabbabbaa baria.... Höhö. ;) Den scenen är också bäst! :D
Efter det åt vi massa julmat, mumsfilibaba! När vi käkat en lång stund var det dags för julklappspelet, jag vann en silver-paljettbörs. :)
När vi lekt med det ett tag var det dags för de riktiga julklapparna, alltid lika kul. Jag tycker det är minst lika roligt att ge som att få, julen handlar ju om så mycket mer än julklappar. Jag har en teori på varför vi firar den 24:e och nästan alla andra den 25:e, jo Jesus föddes ju på julafton men de vise männen kom på juldagen. Vi firar jesus födelse och de andra firar julklappar. Höhö! Visst är jag smart? :)
Men jag fick i alla fall: en stickad tunika/klänning, en rolig oversize tisha med ett egengjort tryck, en manikyrväska (fylld med manikyrsaker), pengar och en bok.
Sen fick jag en hel del annat från Yvonne också, massa kläder som sitter som smäck, smycken som är to - die - for och skitsnygga solglasögon. I'm happy.

Jag och mamma (kanske pappa) ska eventuellt till kyrkan sen, på midnattsmässa.
Vi skulle det förra året, men då var vi så trötta att vi inte orkade. Den här gången vill jag gå, det måste vara mysigt, eller?

Igår var ju jag och Olivia på Liseberg, jättekul! :)
Vi tävlade om gottigheter, jag vann faktiskt två vinster! Hihi, första vinst och andra vinst - CHOKLAD! Hihi.
Vi köpte varsin Varm lapplandskaka med smör, sen köpte vi lite godis i godisaffären där, jag köpte fudge till idag och så hade vi allmänt mysigt.
Vi gick runt och pratade och så. :)
Tyvärr slutade dagen dåligt, när pappa och mamma skulle hämta mig så stannade de bilen för långt ut från trottoaren och jag kunde inte komma till bilen utan att trampa i världens kallaste/blötaste snömos (typ).
Nästan hela mina uggs var genomblöta, satt och frös och var hur grinig som helst.
När jag kom hem var mina fötter iskalla så jag var tvungen att spola varmt vatten över dem i duschen, satte på mig varma strumpor och så åt vi julmat.

Har inte mycket mer att skriva, utan jag önskar er en god fortsättning på julen!
Shoppa mycket på mellandagsrean nu! :D
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback