Sjukstuga

Under hela julen, större delen av december faktiskt, har jag trotsat en pågående förkylning med spring på stan och lite överallt. Tji fick jag och den har bara blivit värre och värre, på julafton hade jag feber vilket inte var det roligaste menmen. De senaste nätterna har jag knappt fått sovit en blund, dels då jag kallsvettats och dels för att jag nyst kanske tjugo gånger på raken i set om tio. Inte det mest optimala. Aja, kul har jag haft i alla fall! På juldagen tog jag det lugnt hela dagen men åkte sedan in till Bergakungen på kvällen för det traditionsenliga biobesöket! Denna gång med mamsen och pappsen framför Catching fire. Helt sjukt bra var den, längtar såå tills nästa film. Lite konstigt biobesök bara, det började med att filmen inte startades förrän fyrtiofem (!!) minuter för sent och sen när den väl började kom ljudet i släptåg. Efter totalt en timmes väntan och flera diskussioner om vi skulle åka hem började äntligen filmen, helt klart värt väntan - fast en sådan bioupplevelse vill jag a l d r i g uppleva igen. Riktigt dåligt!
 
De senaste två dagarna har ägnats åt shopping, annandagen på ett köpcentrum och gårdagen inne i stan. Fick köpt ett par grejer på rean men som vanligt köptes det mesta för fullt pris. Är riktigt nöjd med shoppingen, särskilt med min älskade slokhatt. I ett par år har jag letat efter en slokhatt som inte är för stor för mitt lilla huvud och igår fann jag den. Så fin tillsammans med min älsklingskappa jag fick i julklapp. Idag har jag tagit det lugnt på allvar, tittat på Simpsons och fotat av lite grejer som ska skrivas om bloggen. Har en liten spännande nyhet och förändring på gång, mer om den kommer skrivas på nyårsdagen... Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback