Tredje advent

Åh vilken härlig helg! Riktig julig och mysig har den varit. Jag har ätit julfrukost med vörtbröd och tomtegröt nästintill hela december så det blev inget undantag denna helgen, så gott. Igår pysslade jag hemma med julklappsinslagning vilket tog hur lång tid som helst men nu ligger julklapparna under granen så fint, tittade på julfilm under dagen också och rundade av kvällen med 'Nu är det jul igen', glögg och tomteskum tillsammans med mamma. Så mycket glögg som jag har druckit i år har jag nog aldrig druckit, jag tyckte inte ens om det för ett par år sedan. Förstår inte varför idag, det är ju sååå gott! 
 
Idag strosade jag runt på stan med mamma för att handla de sista julklapparna, det måste vara det bästa jag vet. Utan att låta klyshig måste jag säga att det nästan är roligare att köpa presenter till andra än saker till sig själv. Speciellt i år då jag faktiskt har råd att köpa fina klappar. Längtar till julaftonskväll då jag får se allas reaktioner, hihi. Well, efter att ha lunchat och fikat begav vi oss till Domkyrkan där vi skulle gå på en Luciakonsert. Det var otroligt fint! Hade rysningar hela tiden och julkänslan smög sig på. Nu ska vi kolla på ännu en julfilm, dricka glögg och äta upp resten av skumtomtarna... Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback