IDOL!!!

Ja, då är jag äntligen frisk efter en lång influensa. :) Är ju fortfarande trött och så men nu känner jag att jag orkar blogga igen. :) Idag var jag och mamma på öppet hus i angeredsgymnasiet, det var kul. Vi kollade på personlig stil och design, textil och design, teater och journalistik. Modedelarna var SUVERÄNA! :D Men nu kommer jag ha svårt att välja, om jag väljer angeredsgymnasiet då, för teatern verkade inte alls kul och det verkade vara så liiite och lärnarna var lite .. äckliga typ.. Hehe, och journalistiken verkade dötrist, särskilt det som lärararen sa, vilket var INGENTING. Hallå? Om man vill få in elever på skolan ska man väl "flirta in de i programmet"! Om ni förstår vad jag menar? Aja, sen i höst ska jag och mamsen åka och kolla på bland annat burgården och hulebäck. :)

Just det, jag och Olivia sov över hos Frida någon gång i december. Jätteroligt var det! Det var ju första gången med Olivia. :) Vi tittade på Sex and the city som jag fick i födelsedagspresent av Frida (Hedvig kom över och gillade inte alls den, haha) och sen nästa dag åkte vi in till stan och var där hela dagen typ, kollade runt i affärerna, köpte grejer - kommer inte ihåg vilka ... Hehe, vi käkade på donken (fick ståplatser - SUCK!) men det fick gå.. Senare på eftermiddagen/kvällen tittade vi på julspelet på Götaplatsen vilket var roligt, men själva julspelet var inte så julig och därför fick man ingen speciell julkänsla... Aja, det var den dagen, nu tänker jag berätta om Idolfinalen! ;D

Efter skolan gick jag och Frida hem till mig och åt middag, Frida spillde ett antal gånger haha, och jag packade ner det sista och sen skjutsade mamma in oss till centralstationen och mötte Jonas och Lena. Kramkalas med mamma, och sen var det dags för tåget. Satt mysigt brevid Frida som jag snackade med MYCKET under resan. Såklart! - Vi är ju bästa vänner! :) Hihi. Det var en ganska lång resa, även om det var x2000 ... Till slut gick vi till matvagnen (ja jag har glömt vad vagnen heter... jag kan det! åh jag har det på tungan.. haha!) och snackade en massa där. Till slut var i framme i Stockholm och gick till Östermalm, där vi skulle bo då, blev skrämd av en staty... Gissa om Frida skrattade åt mig?! Haha, det var typ en staty av en liten gubbe som stack upp huvudet ur en brunn.... Haha! Ja, där vi bodde var det JÄTTEMYSIGT! Liksom en massa lägenheter och så var det liksom "inne" i en del av husen, haha svårt att förklara, visar på bild senare. ;) Eftersom vi åkte på torsdagskvällen hade vi sovmorgon på fredagen, och vaknade när de andra hade haft so en ganska lång stund. ;) Vi ägnade dagen till stan, kameran var uppe stup i kvarten! Det var ju tryggt med Frida, eftersom hon bor ju i Stockholm också. :) Haha, men... Jaa.. vi gick vilse när vi skulle till Hö-torget och käka på tacobar... ;) Haha, men till slut kom vi fram dit, det var massa snabbmatsrestauranger i ett hus, coooolt var det allt! Haha, då hade vi hunnit besöka Urban Outfitters och andra affärer. :) Det var jättefint i UrbanOutfitters! Sen på kvällen var det ju höjdpunkten, IDOL! Det kändes som om vi väntade jättelänge inne i Globen för att det skulle börja... Men det var någon snubbe där inne som höjde stämningen, sa till oss när vi skulle skratta och gjorde massa övningar. ;) Och sen kom CAROLINA GYNNING, yeeeeeey! ;D Haha, och sen började det då. HEJA KEVIN HEJA KEVIN HEJA KEVIN, var det ju från oss två. ;) Typ. x) Kevin var urgrym på Living on a prayer! :) Vet inte om ni där hemma såg när alla forna idol-deltagare kom in? För det gjorde vi, och när jag märkte att många idol-deltagare kom så tänkte jag "tänk om danny kommer?! danny! danny! danny!!!!!!!!!!!!!!!" Och så kom Ola, och jag skrek lite lätt, haha och sen kom DANNY och då SKREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK jag! ;D Och sen kom hela E.M.D och då skreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek jag också! Haha, och sen när Kevin vann hoppade jag på min plats som säkert flera tusen andra också gjorde! ;) Alla stod ju upp... Vi kom hem sent den dagen! Men glodde ändå på tv lite efter... Haha! Sen nästa dag skulle vi kolla på årets Lucia, kom hon? Neej, hon var jättesen så vi gick och åt i förväg (vi hade varit i stan den där dagen också) och åt på en asiatisk restaurang, MUMS! Dagen efter, den 14e åkte vi hem och jag vilade lite granna. ;) Det var det. Hihi! :)
Bilderna kommer sen.
Puuss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback