Gårdagen

Hejhej! Gårdagen var ju jättekul, innan teatern vill säga... Hehe.
Ja, jag får la ta och berätta lite om dagen nu då. ;)
Vi hade som sagt bara tre lektioner, wihoo! So, svenska (min no:lärare var inte där igår) och bild, efter det åt vi lunch i bamba. Därefter gick jag, Frida & Olivia hem till mig, jag skulle hämta pengar, vi lämnade våra väskor och sedan åkte vi till stan. Vi köpte varsin chai latte (vad annars? ^^) att ta med och så gick vi runt på stan och letade efter en restaurang som vi skulle äta på, det blev Jensens Buffhaus. Efter det åkte vi hem till Olivia och gick runt på ramberget och tog typ... 60-70 bilder. Haha. ^^ (När jag fått de från Frida kan jag lägga ut några stycken.) Efter det gick vi till Olivias gamla skola, och sedan gick vi hem till henne igen och kollade i hennes gamla skolkataloger. Supersöt var du Olivia! Eller ÄR !! :)
Efter en stund åkte vi till Jensens och åt middag, för mig blev det kyckling. ;) Gött mos! ^^
När vi ätit upp kollade vi i affärer en stund, Shock (wtf?!) och de affärer som vi brukar kolla i. När klockan närmade sig halv 7 var vi på plats utanför teatern vars namn jag glömt... Har det på tungan! Åh, vad irriterande! Haha, det börjar på R iallafall, aja kommer på det senare. Teatern ligger iallafall på järntorget vid Draken. Så där stod vi och så började fler och fler ifrån högstadiet att dyka upp. Och så småningom blev det teaterdags. Teatern var jättetråkig! Den var ju på teckenspråk, det handlar om Pär Aron Bergs fantastiska äventyr, haha. Manillaskolan (Sveriges första skola för döva och hörselskadade) och teckenspråket fyller 200 år iår! Yeey! Grattis. ;)
Eftersom jag går i en skola för döva och hörselskadade (jag är inte döv.. ;P) så var det obligatoriskt att gå på den teatern. En kille i min förra klass somnade iallafall. Haha. Det kan jag förstå.
Aja, efter teatern när vi var på väg ut, såg jag helt plötsligt Kevin! (Brorsans kompis) Haha, han går i en kurs i teckenspråk i hans gymnasium, men ändå. Jag blev helt chockad. Haha! ;p Sen var jag jättetrött, tur att mamma hämtade mig och Frida. Ja, Frida skulle ju sova över hos mig.
Vi kollade på Greys och sen blev det läggdags, vi var ju jättetrötta! ^^

Det var gårdagen det, idag var det en ny dag. En relativt bra dag, om man inte räknar med idrotten. Usch. Och. Fy. Och. Blä! Idag skulle vi ha konditionsträning, som tur är var det inte hela lektionen, men nästan. Och det var riktigt jobbigt, som pricken över iet missade jag bussen, orkade inte gå hem så jag väntade på nästa med sällskap av de andra tjejerna. :)
När jag kom hem hoppade jag in i duschen och åt middag. Sen har jag bara glott på TV en stund.
Nu ska jag göra något annat, puss<3

Pustervik heter teatern, haha kom på det imorse. (fredag)

Kommentarer
frida säger:

pustervik heter teatern ; )

2009-03-05 | 20:47:18
Bloggadress: http://keishas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback