Plusgymnasiet

Hejj, sorry för dålig update men jag har inte haft lust att blogga... Har i alla fall inte gjort något speciellt i helgen, Sandra kunde inte göra något så jag har pluggat och så istället.
Nu sitter jag här och funderar på om jag ska behålla jackan jag beställde från ellos, tycker om den jättemycket men det är något som gör så att jag inte gillar den. Vad vet jag inte... Snacka om att vara förvirrad, imorgon är sista dagen att skicka tillbaka den också. Stressad. Stressad!

Ni som tittar på Idol, har ni märkt en sak?
Detta årets idoler är så mycket DÅÅÅÅLIGARE än de tidigare idolerna.
Den enda jag tycker om är Nicklas, så jag tittar mest på idolerna på tv4.se... :p
Tråkigt tycker jag, har alltid suttit klistrad framför tvn när idol har gått, nu zappar jag bara dit ibland.
Aja, inte mycket att göra åt.

Kan ju berätta om fredags, jag tillbringade dagen på plusgymnasiet. Skulle ju praktisera där, det var ganska kul. Är ju väldigt blyg när jag inte känner någon och så... Hehe.
Det verkade inte som om läraren jag skulle va med visste att jag skulle komma den dagen, jag kände mig inte välkomnad i alla fall. Lite tråkigt. :(
Först fick jag vänta i en kvart, en lååång kvart, eftersom de skulle börja kvart i när det stod att de började halv i mailet... Sen fick jag ju vara med en klass och den här läraren. Först hade de någon avslappning så de satt i sina stolar och lyssnade på avkopplingsmusik, de hade levande ljus och en rökelse... Det kändes lite flummigt men det kan nog vara skönt på fredagar när man är trött och så.. :P
Dumt nog var det inga stylistlektioner på schemat den dagen så jag fick vara med den första klassen 1a, på deras Arbetsmiljö och säkerhets-lektion. De hade sett "Djävulen bär prada" dagen innan och skulle delas in i grupper och diskutera filmen och hur långt de hade gått för att få sitt drömjobb, det var 4 tjejer som frågade om jag ville följa med de. De var jättetrevliga. :)
När man diskuterat färdigt skulle man samlas i klassrummet och så framförde alla grupperna vad de hade sagt och så. Efter den lekionen var det lunch, åt med de tjejerna som jag satt med och så var jag med dem på rasten. :)
Efter en timmas rast skulle jag vara med klass 1b, det var också en arbetsmiljö och säkerhets-lektion...
Först pratade alla om gymnasiedagarna och sedan skulle vi titta på filmen "Djävulen bär Prada". :P
Alltså... Det var ju meningen att jag skulle vara med på stylistlektionerna och se vad de gör där.
Dagen gav ju liksom inget..! :( Suck. Suck. Suck!!

Imorgon bär det i alla fall av till angeredsgymnasiet, där de har personlig stil och design, det är ju också stylistprogrammet men med ett annat namn... :P
Det ska iaf bli jättekul! Rektorn hade gjort iordning ett schema för dagen så det känns mer profesionellt. :) Och de har en egen salong där de tar emot kunder. Det har inte plusgymnasiet...

Nej, nu ska jag välja kläder till imorgon.
Puss&kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback