Torsdag

Hejhej, igår åkte jag till Katrinelundsgymnasiet. Träffade många från Kannebäck, Sammy bland annat! :D
Vi (jag, Olivia & Frida) var med på företagsekonomi, naturvetenskap (där de jobbar med EXAKT samma sak som vi gör..), historia & svenska. Det var ganska kul, men jag ska nog inte börja där.
På spårvagnen hem träffade jag Julia. :) Det var längesen men hon var sig lik. :) Vi pratade lite, skvallrade lite, och så. Hihi :)<3
När jag kom hem fick jag äta fort för klockan 5 var det öppet hus på Burgården.
Jag ville bara åka dit för att se vad jag väljer bort... MEN! När jag kom dit så försvann alla mina fördomar. Det verkar vara en jättebra skola, eleverna sa att det inte alls var mycket bråk (och jag känner en kille som går där och han säger också att det är lugnt och så) och stylistlinjen verkar vara hur kul som helst! Det är en jättefin skola och allt verkar bra, dock så har stylistlinjen bara funnits på Burgården sen i höst MEN de tjejer som höll på att fixa varandra (både naglar & hårstyling) var hur duktiga som helst! Och de har bara gått där sen augusti. :) Efter jul ska de börja få ta emot kunder. Snabbt va? :)
Så Burgården finns med på listan på tänkbara gymnasium, Plusgymnasiet finns inte med och angeredsgymnasiet är jag inte lika intresserad av längre... :p
När jag kom hem pluggade jag stenhårt inför tyskaprovet som var idag.

Idag har jag bara haft en lektion & ett prov, hihi! :)
Hela skolan var med och samlade in pengar till Linus cancerfond, skänk en slant ni med! HÄR! 
Vi samlade in pengar genom att gå/springa var runt skolan. Ett varv = 10 kr. Och så hade vi en burk där man kunde lägga i kontanter.
Resultatet blev... *Trumvirvel...*  7320 KR!!! :D Way to go Kannebäck.
Det kändes mäktigt att hela skolan hjälper våran lilla Linus! :)
Hoppas att han kommer tillbaka efter jul!
Denna händelse kommer stå i METRO imorgon, kul att det uppmärksammas! :D <3

Nu har jag TYP kommit hem från tandläkaren... Skulle ju borra idag, hade ett liitet hål på den innersta tanden..
:( Jag har en sån fobi för sprutor så jag tog ingen bedövning... Kan säga att jag aldrig har haft så ont i hela mitt liv! Men efter ett tag började jag tänka på att det finns de som har det värre och då blev det bättre. :)
Nu är jag glad att det är över! :)
Köpte en liten rosa tandborste där, min tandborste är så stor så den kommer inte åt alla ställen i min LILLA mun. Haha, så det var ett smart inköp. ;)

Nu ska jag plugga lite matte. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback