NY MUSIK 1...

... är det min klass heter. NM1. Grymt! Min klass är riktigt skön och är en blandning av mååånga olika personligheter och stilar, gött. I måndags, förra veckan, var jag riktigt nervös och kunde knappt äta på morgonen. Jag satt på spårvagnen i 45 minuter med en klump i magen och det blev inte bättre i idrottshallen heller. Min klass ropades upp först och då gick vi till musikelevernas område och fick massa information. Det var ungefär allt vi gjorde den dagen, vi fick information, åt och åkte sedan hem. I tisdags var det också information och så gjorde vi en riktigt rolig grej! Vi skulle gruppera oss och så fick man dra två lotter. På den ena stod det vilken genre gruppen skulle spela och på den andra stod det vilken låt. Min grupp fick dansband och Bä bä vita lamm. Haha! Det är synd att ingen spelade in oss för vi ägde! Vi stod och flinade och hade tamburiner som vi viftade med... En kille hade en liten triangel som han plingade på lite då och då. Haha! De andra hade också barnvisor, en grupp skulle göra en hårdrocksversion av Blinka lilla stjärna. ;) Det blev mycket skratt under framträdandena!

I onsdags hade började vi tjugo över elva och då började vi med första projektet. Nämligen: Projekt Föräldramöte! Det är då första konserten är! Alla tre ensamblegrupperna ska sjunga & spela tre låtar var. Min grupp ska starta med låten I got a big fat mama. Den låten är faktiskt lite go, även om det är blues. För det är det temat är. Blues. Andra låten är ingen höjdare, om jag ska vara ärlig så är den riktigt dålig! Hehe. Förutom konserten ska samma grupper ha en redovisning om PBL. (Problembaserat lärande) Vi hade också svenska, där jobbar vi med politik och ska ha presentationer om partier nästa vecka. Min lilla grupp har Folkpartiet. Efter svenskan hade vi vårat första ensamblepass, det var riktigt kul men jag blev så nervös i början att jag inte vågade sjunga ut. Men det fixade sig sen. Vi har stämmor och så i första låten så det är jättekul! I torsdags hade vi ensamble i två timmar och sedan samhällskunskap där vi jobbar med precis samma sak som i svenskan.
I fredags var vi lediga, det var jätteskönt! Jag sov ut ordentligt och pluggade sedan lite politik under dagen.

Idag började vi tio i tio, som vanligt. Det är så gött för vi börjar aldrig tidagare än tio i tio! Wohoo! Den allra första lektionen var ett ensamblepass, vi repade första låten och började lyssna igenom andra låten. Efteråt var det ljudteknik, idag fick vi bara information och tittade i de olika studiosarna. Ville hoppa in i sångbåset på en gång, hihi. Tyvärr ska vi börja ordentligt med arbetet i studiosarna i tvåan. :( Sedan hade vi bara matte och svenska.
Men vad tror ni? Visst låter det kul? Visserligen var det här inte en sån rolig text men jag ville skriva ner allt så att jag kommer ihåg vad som hände första veckan på gymnasiet. Det är ju kul att blicka tillbaka till senare i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback