25/03-2010

Heeej! Sitter och fixar med min presentation till dramat, ska ta bort lite effekter och sedan råträna.
Igår var jag upptagen hela dagen, först fick jag skynda mig till skolan med en schnögg outfit (om jag får säga det själv? ;)) för att sedan skriva ett nationellt prov. Det näst sista (på måndag ska vi ha sista muntliga delen) och jag tycker att det gick bra! Det var inte så svårt som jag trodde. :)
De flesta blev klara runt 10-tiden och då fick man gå hem men jag och tjejerna stannade kvar ett par minuter. Vet inte riktigt varför, haha. Ja, sen gick jag och Frida hem till mig och Olivia åkte hem. Väl hemma gjorde jag och Frida sammanlagt allt detta: Vi spelade Sverige spelet (junior ofcourse, hahaha), åt lunch, tittade på små söta klipp när vi var små och gick på dagis, tittade på en sjuk serie eller film (whatever) om norska ungdomar och sex haha, studsa en studsboll fram och tillbaka i mitt rum vilket resulterade i att ett kort ramlade ner... Runt tjugo över fem tog vi spårvagnen till järntorget där vi mötte upp (fattar egentligen inte varför man skriver möta upp? hehe) och käkade på bunken. Gött. Sedan bar det av tvärs över torget till Pusterviksteatern där vi skulle titta på en tyst teater, Nattgästen tror jag att den hette, den var helt okej. De hade delat upp teatern i två delar, måste säga att det första delen var bäst. Den var mycket roligare, den sista delen tycker jag var väldigt seg och tråkig. Det var i alla fall väldigt skönt att sova sen!

Vaknade klockan sex imorse, 45 minuter innan jag egentligen ska vakna, men jag kunde inte somna om. Live avundsjuk blev man på Frida som låg och sov så sött! ;)
I skolan hade vi författarbesök (Mårten Sandén), vi satt i mediateket och lyssnade på hans babbel. Vissa saker han sa var intressanta men inte allt...  Vi satte oss framför killarna (smart?) som höll på med stolarna hela tiden, när författarbesöket var slut välte David min stol (alltså inte så att jag ramlade men ni vet när man vickar på stolen och sen "åker tillbaka". Så gjorde han) schysst! Hahaha.
Vi hade en halvtimmes rast och sedan hade alla engelska där vi skulle översätta låttexter från engelska till svenska. Efter det hade vi klassråd som gick lite överstyr...
Det bästa: lunchen. Inte själva lunchen för den var äcklig men lunchrasten! Love. Jag och tjejerna satt utomhus på stenarna och lyssnade på musik och snacka och höll på som vi brukar. Inga jackor behövdes heller! Det var vaarmt och härligt! Blev jätteglad när jag såg några fiskmåsar, det betyder ju vååår!
Efter den underbara rasten var det NO som inte var lika underbart... Det är så tråkigt att vara inomhus när det är så fint väder!
Var tvungen att gå lite tidigare för jag hade ett läkarbesök, åkte dit med brillorna på. Nice.
När jag skulle åka hem hoppade jag av vid Frölunda Torg och gick till en av mina favoritbutiker - New Yorker. Köpte två par tunikor och ett par svarta ballerinaskor.
Kanske blir en tripp till Frölunda på söndag, får se. Min garderob är inte särskilt sammarbetsvillig... Enligt mig i alla fall. ;)

Nu ska jag träna på dramapresentationer som handlar om bloggar!
Puss<3


Jag för en stund sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback