27e maj - Wer hat geburtstag? :)

Hejsan! Har inte skrivit på ett par dagar, har väl inte haft lust antar jag. Men nu blir det ändring på det!
I måndags hände inget speciellt, vanliga lektioner, sjöng så mycket hemma så att jag fick jätteont i halsen, gjorde te och var nära att spy (har aldrig gillat te...) så jag fixade en chailatte istället. Satt och njöt av den goda smaken medan halsen lenades. Hehe. I tisdags hade vi en lektion i två timmar, det var faktiskt intressant. Väldigt viktigt. Vi pratade om internet och hur en bild lätt kan hamna i väldigt många datorer även om man själv tagit bort den. Sen var det vanliga lektioner. Missade idrotten dock då jag hade utvecklingssamtal. Det gick bra, är väldigt glad! :) Efter skolan valde jag ut låten "Heaven" av Bryan Adams till intagningsprovet, fixade låt och satt och sjöng ett tag.

Igår var jag så nervös att jag knappt kunde äta, även om jag var hungrig. Åkte tillsammans med brorsan till Angeredsgymnasiet, om jag börjar där i höst kommer vi att gå i samma korridor. Haha. Vi var sex stycken sammanlagt, som sökte. Det var ett reservintagningsprov. Det var faktiskt väldigt skönt att vi var så få. Men självklart fick jag sjunga först... Stod i alla fall inte och skakade som jag brukar. Det var bara det att jag fick en blackout på andra versen... Det var inte alls roligt kan jag säga. Jag kämpade med att hålla inne tårarna och fick börja om från början, då gick det mycket bättre! Lärarna var så snälla också, de sa att de förstod att man var nervös och att det lät fint. Det gillar vi! När alla hade spelat eller sjungit en och en var det dags för delprov 2. Då fick vi välja mellan ett par låtar och så skulle vi spela upp den för lärarna. Det var också en chans för oss att se hur en ensamblelektion går till. Det var jättekul och de andra var jätteschyssta. Vi valde "Big girls don't cry" av Fergie.
Efter intagningsprovet åkte jag hem till mommo och fikade med henne och mami. När vi hade smaskat på den goooda chokladkakan åkte jag och mamma till stan för att köpa en present till Olivia. Det gick inte så bra i början så när vi åkte hem hade jag inte bara köpt Olivias present utan ett par shorts, ett linne, en väska, en par Tokio Hotel posters och en Tokio Hotel - bok. Oops...

Idag samlades klassen på Stigbergstorget och så gick vi runt och kikade på de helt underbara små husen. Det var så mysigt! När våran lärare hade pratat om de olika husen fikade vi med saft och bulle (nu låter vi som en mellanstadieklass men det var ju mysigt!) och så ritade vi av ett av husen som vi sedan ska skriva en novell om. Jag valde att rita en herrgård som fanns i Djurgårdsparken förr i tiden för jag vill skriva om baler... När vi hade ritat husen någorlunda åkte vi tillbaka till skolan, åt lunch, hade NO och sedan idrott. Nu ska jag alldeles strax sticka ner till affären och köpa något att äta imorgon, vi ska nämligen ha orientering i Slottskogen. Lite lagom kul. Nu när vi går i nian får vi de svåraste banorna och så måste man vara ensam. Jag kommer gå runt och nysa hela tiden, för mig själv. Pinsamt! Haha.

Till en viktig sak - idag fyller Olivia 16 år! Nu kan Olivia göra precis allt som hon redan kunnat fast lite coolare... ;) Grattis bruden! ♥ Hoppas att du fick en fin Sweet sixteen! ♥ Och tack än en gång för att du är en otroligt fin vän, jag och Frida kan skratta och lyckliga att vi har dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback