2a november 2010

Tjena! Är mitt uppe i mitt break från pluggandet. Egentligen har jag inte börjat, jag håller på att skriva av uppgifterna så att jag kan förhöra mig själv typ... Det är nämligen engelskaprov nästa vecka, grammatik. Men det känns som att det kommer gå bra, språk är jag väldigt duktig på. :) Ska fortsätta efter det här inlägget.

Nu märks det verkligen att hösten sakta blir vinter, idag började det att mörkna redan vid fyra och nu är det helt svart ute. Men jag tycker om vinter och mörker, i alla fall under november och december. Januari är väl okej men februari och mars tycker jag inte om, det är för att det nästan bara är slask (speciellt i mars) och solen steker på vinterjackorna som man inte kan ta av för då blir det alldeles för kallt. Okej, det finns värre bekymmer än dessa men det är bara min åsikt... Hursomhelst är december en utav mina favoritmånader, det finns inget mysigare än att åka hem från skolan i mörker och kolla i alla fönster som pryds av adventsljusstakar och stjärnor. Jag skulle kunna skriva en hel bok om december och julen men det tänker jag inte göra... Haha. Nej, nu känner jag att inlägget har spårat ut lite. Först upp är ju faktiskt november och MIN FÖDELSEDAG. Idag är det bara 11 dagar kvar. Jippie! Nu: back to the englishpapers.

PUSS


Lucia förra året, vi i elevrådet gick runt och lussade i skolan. Det var jättemysigt, särskilt i lågstadiet där de hade massa ljus tända. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback