Konsertsnack!

Hejhej! Idag var det som sagt bara konsert för min del. Bandet var... Inte så jättebra... Enligt mig då. Det var fyra män med dragspel, zaxofon, fiol och akustisk gitarr som spelade flera låtar som lät likadant. (?) Haha, men det var ganska kul ändå. Efter konserten var det bara att dra hemåt. Superduperskönt då min förkyldning inte tycks vilja försvinna. Hmm?

Tänkte berätta lite om klassens konsert nu. Min grupp skulle träffas klockan ett i skolan för att repa på den egna låten som vi haft lite problem med... Men, halva gruppen dök inte upp av olika anledningar och kom inte förens vid tvåtiden ungefär. Vi hann repa lite grann på de andra låtarna men beslutade oss för att strunta i den egna låten. Vid tvåtiden började hela inför-konserten-fixet. Under både soundchecket och genrepet spelade vi inför ett gäng med åttor och nior. Det är alltid bra med publik men denna var inte alls bra... Ursäkta, men sämre publik får man leta efter... Aja. Det blev käk på donken denna gång också, gottgott! Tiden innan konserten tillbringades med att smink, fix och lite chill. Sen var det äntligen dags för konserten! Alla band var jättebra trots omständigheterna med tekniken. [Ljudet var jättekonstigt, ibland sänktes det och ibland försvann det helt] Temat var brittisk 60-talsmusik och grupperna hade två låtar av dessa grupper: The Beatles [min grupp], the Rolling Stones och the Kinks. Dessutom hade man en låt av ett nittiotalsband som varit influenserade av sitt 60-talsband. Vi hade låten "Don't look back in anger" av Oasis. Precis som förra gången lät det tusen gånger bättre under konserten än under genrepet, tur att det inte var tvärtom! Den sista gruppens egna låt var väldigt fartfylld så efter tråkigt snack om utvecklingssamtal fick de köra låten igen och så stod hela klassen på scenen och dansade och klappade händerna. Det var superhärligt! Ska se om jag kan få lägga upp filmerna när mitt band spelade, det hade varit kul att visa.

Imorgon blir det nya grupper och ett nytt projekt. Jag är jättenyfiken på vad det kan vara, jag hoppas på att det blir något med julen... Det hade varit riktigt mysigt att spela jullåtar!




Tog konstigt nog inga bilder under dagen och på mig själv men temat på kläder för våran grupp var lite hippie. Eftersom det inte skulle vara för mycket hade jag på mig ett par av mina nya jeans, mina nya stövlar, min nya svarta överdel [samma som den vita jag har på bilden ovan], ett silverglittrigt pannband och peacehalsbandet som ni ser på bilden ovan. Om jag orkar kan jag fixa en bild på hur jag såg ut, jag tycker att jag såg riktigt bra ut om jag får säga det själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback