Projekt ESC

Idag var startdagen för projektet Eurovision song contest! Tidigare år har det varit melodifestival, men iår ska varje grupp representera ett land och skriva en låt i samma stuk som ett bidrag det landet en gång skickat. Jättekul! Man ska även ha en koreografi, bli sminkade, vara lika klädmässigt, spela in en film på 15 sekunder som visas innan man kliver upp på scenen och bli fotograferade. Awesome! Våra lärare kommer att vara en jury och dela ut poäng och i slutet kommer publiken att få ringa och rösta på det bidrag som är bäst. Detta måste vara det roligaste projektet vi har haft i ettan! Min grupp ska representera Finland och skriva en låt a'la Lordi. Haha!

Nu blir det lite tv innan jag går och lägger mig.
Pusshej!


Passar jag in i Lordi? HAHA. Mittenbilden är ju klart bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback