Påsklov

Åh vilket härligt påsklov jag har haft! I tisdags träffade jag tjejerna i gamla klassen, Olivia och Frida var självklart också med och även Lisa som hade åkt hem från Örebro. Mys! Vi möttes upp vid brunnsparken och gick till ett mysigt men ganska dyrt café där vi åt lunch, min i form av världens godaste smoothie och en foccacia, vi satt där och skrattade och pratade väldigt länge innan vi begav till bion. Vi såg Blue Valentine vilket var en helt okej film, den var inte dålig men ändå ingen film jag skulle rekommendera att se. Som bok skulle den nog vara grym dock! Efter den helmysiga dagen väntades en dag med läsning, har ju en romananalys att skriva, läser just nu Elsas Värld. Otroligt bra är den! I torsdags var jag på påskmiddag och sedan besökte jag BikBok, fick hem en stickad tröja (ingen tjock, utan den är bra nu på våren och sommaren när det är regningt) och ett par underbara spetsshorts.

I fredags bar det iväg till Frida, det blev långpromenad i solen, marshmallowgrillning på en klippa när Olivia hade kommit med musik på hög nivå, Törnrosamys och prat om allt mellan himmel och jord. Sov över och åkte sedan hem vid ettiden och då väntades det middag med lilla söta mormor. Söndagen spenderade jag för mesta dels på balkongen, åh vilket underbart väder vi har fått! Fick även ett påskägg, det måste man få när det är påsk! Sista dagen på lovet var middag hos mormor planerat, hennes mumsiga kycklinggryta var av mig väldigt efterlängtad. Så gott! Toppen att vädret är awesome! Såhär varmt var det väl inte förra april? Nice är det i alla fall! Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon väntas skola efter en vecka sjuk och påsklov. Längtat? Ja! Natti, natti!


På balkongen i lördags! Vi har nätat in våran balkong så nu kan katterna ligga och sola! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback