First day of school

Hej! Var lite nervös imorse när jag satt i bilen, var ju ett bra tag sen jag träffade alla haha. Det var jättekul att träffa alla goa klassisar och the girls. :) Jag hade nästan glömt hur skön klass jag har. Idag hade vi inga lektioner, bara en massa information och så tittade vi på en tråkig film om Cornelis Vreeswijk. Varför vi gjorde det är för att vårat första projekt den här årskursen ska vara 'Visor'. Varje band ska få ett par låtar av gamla gubbar och en låt av en modern kvinna. {Det var så de sa, haha.} Mitt band ska ha en låt av Veronica Maggio, taggad! Schemat då... Njae, inte det bästa jag haft. Rätt så kasst faktiskt. Haha, nej men eftersom vi har fler lektioner iår så blir det ju längre dagar. Vi slutar fyra eller 20 i fyra varje dag {förutom på fredagar då vi slutar tolv}. Har nya ämnen som ska bli lite spännande; arr och komposition, text {till musik, lyrics alltså}, naturkunskap, historia och kultur- och idéhistoria. Okej, de tre sista är väl inte så spännande, men jag har bra lärare i de ämnena så det funkar. ;)

Köpte mig en chailatte på väg hem från skolan och har sedan dess ätit middag, tittat på ett avsnitt av Gossip Girl {Beroende? Ja!}, städat och berättat om alla nyheter för mamma. Nu ska jag öva på den första visan min grupp fått till imorgon då vi har två ensemble-pass. Latero! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback