8e februari 2011

Hej! Jag ligger i sängen med laptopen på benen och lyssnar på Tokio Hotel, tror inte att jag vill lämna sängen... Så himla skön! Igår började den såkallade kärleksveckan som tydligen handlade om "Fri kärlek" och rädda barnen, inte riktigt vad jag hoppades på... Först upp skulle vi göra en uppgift hos rädda barnen, sedan hitta på en pjäs som skulle handla om fri kärlek med tre skådespelare och sedan skulle vi ha basgruppsmöte och projektid. Det roligaste, tycker jag, var när vi hade basgruppsmöte och pratade om allt möjligt, fast som handlade om uppgiften. Det kändes inte riktigt som att vi pluggade, utan att vi hade en vanlig konversation. Gött när det blir så! Efter skolan åkte jag hemåt direkt och satte mig ned och skrev ner vad som hänt under dagen, vi ska skriva en reflektion om veckan och lämna in på fredag. Efter ett tag blev det dags för dans! Kul som vanligt men jag blev lite frustrerad i slutet... Vi fick lära oss olika balett-positioner och gjorde några kuliga övningar med dem. Eftersom jag inte åt någon middag hemma köpte jag med mig skräpmat vilket faktiskt var väldigt gott för en gångs skull, kanske för att jag var så hungrig? Haha. Magen knorrade rejält på spårvagnen och min hand som höll i drickan frös nästan fast, brr vad kallt det var igår kväll!

Idag har vi varit på en föreläsning om "Frihetens ramar" och gjort tråkiga uppgifter som skulle handla om "Vem bestämmer vad du ska tycka?". Basgruppsmöte och projekttid blev det sedan och efter en lång och tråkig skoldag gick ögonen i kors på spårvagnen. Kanske inte den bästa platsen att vara jättetrött på? Spårvagnen var fullproppad också, måste sett roligt ut när jag satt där och kämpade för att inte somna... Åt middag för en stund sen och ska duscha innan det blir lite miniplugg och sedan vänner. Kommer nog inte att kunna blogga så mycket den här veckan för vi slutar kvart i fyra varje dag, förutom på fredag då vi slutar vid tvåtiden. Inte konstigt att jag har varit så himla trött idag, jag gick upp tjugo i sex (vi börjar ju tidigare den här veckan) och slutar så sent. Jag längtar verkligen till nästa vecka och ett härligt sportlov! Nej, nu ska jag röra på mig lite, kan ju inte ligga här hela kvällen. Det kommer sluta med att jag lägger mig här efter duschen ändå... Haha!


Jag älskar min säng! Till höger nedanför min arm ser ni min lilla Ninni... Ett gosedjur som alltid legat bredvid mig sen jag var liten. Trygghetsfaktor numero uno, Ninni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback