13e januari 2011

Tjenare! Sitter på sängen med laptopen i knät och tittar på underbara vänner. Fasiken att jag inte fick den där samlingsboxen... Aja, någon gång ska jag ha den! Tänk vad nice att kunna titta på vänner när man vill! What a feeling! Haha. Idag har jag bara haft två lektioner, ensemble och samhällskunskap. En helt vanlig torsdag med andra ord. Fast inte så vanligt innehåll... Nu har vi nämligen startat upp ett annorlunda men kul projekt! Vi har fått våra band men skillnaden är att det bara är tjejer med varandra och killar med varandra. (Eftersom det nästan bara är tjejer som har sång som huvudinstrument) Tjejbanden ska spela en rocklåt, alltså spela instrument, och killarna ska bilda körer med bakgrundsmusik från antingen Westlife, Backstreet boys eller ett annat pojkband. Det ska bli kul att höra resultatet! Jag ska dock sjunga vilket är bra eftersom jag fortfarande är blyg gällande ensemblen och konserterna. Nu är det bara tjejer i gruppen också vilket känns tryggt, det här ska bli bra! :)

Samhällskunskapen tillbringades med basgruppsmöten där vi skulle gå igenom ett par punkter i vårat nya projekt. Vi ska i samband med svenskan göra en tidning och innehållet ska vara invandrarfrågor. Det kan bli kul! Den senare halvan av lektionen ägnades åt att spela "den som pennan pekar på ska...." med mina vänner. Haha! Vi var faktiskt färdiga! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback