23e januari 2011

Hejhej! Vilken dålig bloggvecka det har varit... Menmen, så kan det bli! Veckan då, i onsdags hade jag inga lektioner. Det som stod på schemat var två seminarier och en improvisationsteater. Vi hade "Alla olika, alla lika"-dag i skolan. Första seminariet handlade om rasism och att man har rätt att vara den mar är. Det var inte så kul att lyssna på men samtidigt ganska intressant. Andra seminariet handlade om HBT-personer, lite synd att de berättade saker som man redan har lärt sig, aja. Sist vart det det roligaste på hela dagen! Vi skulle skriva ett ord på en lapp och sedan skulle skådespelarna dra upp en lapp och göra en teater utav den lappen. Det var jättekul att titta på! Det var alltså en ganska intressant dag där viktiga ämnen togs upp. Hade sedan sånglektion där jag började med den nya låten.

I torsdags hade jag ensemble och samhällskunskap. På den sistnämnda lektionen började vi med vårt nya projekt, "REPORTER". Kul! Efter skolan åkte jag hem och åt innan det blev dags för öppet hus på dansforum där jag skulle prova på balett med Olivia. Det var riktigt kul och jag kände mig fin på något sätt. Kanske för att det är så graciöst. Nu har jag väldiga bekymmer med att bestämma mig vilken dans jag ska börja på... Måste bestämma mig ikväll, det har jag bestämt i alla fall!

Fredagen berättar jag om i ett annat inlägg... Igår hade vi städ- och rensardag hemma hos oss! Jag rensade även HELA min garderob, alltså kläderna i garderoben, sommarkläderna i överskåpet och kläderna i byrån. Det blev två stora sopsäckar med kläder som ska skänkas och en stor sopsäck med kläder som ska försöka säljas. På kvällen tittade jag på "Prom night" som var jättebra! Riktigt spännande! Sedan, vid halv tolv ungefär, var Nico riktigt galen och sprang runt, runt, runt och lekte med ett litet gosedjur. För att försöka lugna ner honom lade jag honom i min säng och skulle luta mig bakåt för att sträcka mig efter gosedjuret som låg väldigt nära sängen. Resultatet blev att jag ramlade ner baklänges, slog i rumpan på alla kanter som fanns där och på golvet, slog i nacken på en stålgrej och hade ont i hela kroppen... Låg där och vågade inte röra på mig (och kunde faktiskt inte röra på mig) och ropade på mamma med tårar i ansiktet... Fy fan vad det gjorde ont! Natten var väl inte sådär ultimal.. Men nu känns det bättre som tur är!
Ska strax äta och sedan plugga lite, ha en fin dag!

<3

 
Bildbrist... Bild från september!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback