23.06.11

Puh vad trött man blir av att jobba på dagis! Men kul är det. I måndags var det regnigt och tråkigt så det blev regnkläder för hela slanten, barnen alltså... ;) Vi var ute och gungade och så, var sedan inne och sorterade teckningar för jag frös så mycket. Det hände väl inget speciellt annars. I tisdags jobbade jag bara till tolv då jag hade ett ärende att göra. Hann vara med på frukosten, samlingen och hjälpte barnen att göra midsommarkransar med blommor av silkespapper i alla fall. Kul! Idag har det varit knäppt väder, ena stunden är det kallt och regnigt och andra är det otroligt varmt! Igår blev det mycket läsning för barnen, hade även en väldigt trött liten kille i knät en stund tills han piggnade till. Så söt! Hjälpte barnen att måla lite grann, degade och lekte i sandlådan. Det är väl i princip vad dagen har bjudit på. Förresten, när vi var ute efter mellis böjde jag mig ner och sträckte ut armarna åt en liten söt tjej som då kom springandes till mig. Fick liten kram då, hihi!

Idag har vi haft minimidsommarafton med dans runt en liten midsommarstång, midsommarbord med massa gottigheter och jordgubbar med glass. Efter det blev det som vanligt, lek och så. Kul dag! Imorgon firar jag midsommar på riktigt nära Alingsås med familjen, blir god mat och så. Trevligt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback