25.11.2011

Har haft en übermysig dag med ensemble i skolan, adventspynt här hemma med julmusik strömmandes ur spotify {självklart var det just min adventsljusstake som har gått i sönder och min stjärna som behöver ny lampa, så i mitt rum ser det lika tråkigt ut som igår... Men imorgon.}, god middag och sedan mys på bio med min vän Emelie och hennes pojkvän. Vi tittade på 'Breaking Dawn' och den var jättebra! Mycket bättre än vad jag förväntat mig, speciellt början och slutet. Satt och tryckte i mig nästan lika mycket popcorn som på min födelsedag, lyckades välta behållaren så hälften av mitt popcorn föll ut och landade i en fin pöl på golvet. Hehe. Det var för bra att vara sant med så mycket smör som det var på idag, suck. Vi åkte hem på samma spårvagn och hade trevligt snack. En riktigt fin kväll med andra ord. Och vi har redan bestämt för att gå på andra delen, nästa år, tillsammans. Spikat och klart.

Tänk att igår var det exakt en månad kvar till julafton och på söndag är det första advent. Mysigt. Jag älskar julen. När man har stämningen är det helt magiskt med alla lampor, julmusik och stökandet i köken. Att köpa och slå in julklappar är också något jag verkligen tycker om, det är så himla kul att ge. ♥ Förresten var vi lediga i onsdags också och det var fint det. Åt en god frukost framför en gammal julkalender och tog det lugnt. På eftermiddagen åkte jag ner till Kungsbacka där jag fikade och pratade länge med en fin Frida. Vi drack varsin varm choklad med grädde på toppen. Finns inget bättre än långa fikastunder med behövligt prat. Lyssnade på julmusik {kunde inte låta bli...} och räknade adventsljusstakar på bussen hem i mörkret. Mys på hög nivå! Nu skall jag joina kudden och täcket i sängen tänkte jag, kanske läsa en bok eller så slocknar jag med en gång. Natti, natti.


Snapshots från min iPhone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback