13.04.2012

Sitter i min varma mjuka säng och skriver låtar. Jag har kommit en liten bit och påbörjat kanske fyra stycken, fick oväntat massor av inspiration. Lite kul att alla utom en innehåller varsin mening om regn, kanske inte helt otippat med tanke på att det är så vädret har sett ut på sistone. Idag har jag gjort absolut ingenting, inte på ett skönt sätt utan mer stressigt då jag inte fått gjort något alls. Tills nu då, det hade varit bra om jag åtminstone hade en låt färdig men förut hade jag noll lust att sätta mig ner och skriva. Antagligen för att jag intalat mig själv att jag inte kan, att det bara blir dåligt och 'jag kommer ju ändå aldrig att lyckas'. Nu skall de tankarna bort, struntsamma vad som hänt i det förflutna och vad som kommer att hända. Det är bara att sätta sig ner nuet och låta inspirationen flöda, fingrarna skriva och hjärtat tänka. Jag har låtit hjärnan få tänka alldeles för mycket, det är när man tänker med hjärtat som man slutar att vara så självkritisk och låter det inre skrivas med bläck. Det är faktiskt så, tänk att jag äntligen insett det!

Resten av helgen skall ägnas åt min egna lilla låtskrivarverkstad och lite annat kul på det såklart. Gårdagen spenderades förresten hemma hos Olivia där vi bara var. Åt vegetarisk lasagne och bakade kladdkaka, mums. Det var en fin dag som avslutades framför bra serier med mamsen. Thumbs up. Nu skall jag joina badrummet för dusch och lite hemmaspa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback