Tredje Advent

 
Tredje advent, mys. Sitter i vardagsrummet med tre av ljusen i adventsljusstaken tända och letar efter recept på julgodis. Nästa vecka blir det julgodismakeri för hela slanten, ett måste på julen. Är lite smått ledsen över att snön nästan har smält bort helt under natten och att vi förmodligen inte får en vit jul. Jag som hoppades på det... Det hade varit så himla mysigt. Men, det finns ju inte mycket som kan göras åt det. Idag har jag haft en lugn söndag vilket var behövligt. Åkte iväg i förmiddags och köpte den allra sista julklappen och fyndade lite underkläder i en butik som ska flytta men efter det har det inte hänt så mycket. Gjorde en varm choklad på varm mjölk och hackad marabouchoklad förut, mums. Drack det till de senaste avsnitten av julkalendern, jag tycker  faktiskt att julkalendern är helt okej i år. Den kan ju inte slå förra årets och inte minst 'Julens Hjältar' vilket är min absoluta favorit. Men den är lite smårolig. Well, i kväll skall jag nog unna mig lite hemmaspa, var ett tag sedan jag hade det. Ansiktsmask, peeling, hårinpackning, läppscrubb, manikyr & pedikyr och sedan att smörja in kroppen i någon härlig kräm. Härligt.
 
Gårdagen var otroligt mysig med pepparkaksbak, byte av julklappar och middag hos Frida. Även fast vi åt mycket av degen, hehe, blev det mååånga peppisar. Smaskigt. Älskar att göra sådant, bara umgås, prata och baka. Tack för dagen, du! Kvällen avslutades med julfilm och marabou mintkrokant, mums.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback