06.06.2012

Grattis Sverige! ♥

Sjung om studentens lyckliga dar... Att det är studenttider har nog ingen missat, om ett år är det min tur och jag längtar otroligt mycket. Samtidigt som jag gärna hade haft kvar tryggheten av att ha något att gå till varje dag, det är ju när man tar studenten som man blir vuxen på riktigt. Så det är väl med skräckblandad förtjusning jag börjar i tredje ring i höst. Det kommer ju att bli så himla kul! Projektarbete, jag fyller 18 år, musiklektioner på Brewhouse, studentskivor, balen och slutligen studenten. Galet att det är så snart! Well, får sluta dagdrömma...

Jag har haft fullt upp med prov och inlämningar nu i slutspurten och är riktigt nöjd med resultaten, har bland annat fått reda på att jag fick godkänt på nationella proven i matte B och MVG i kursen 'Text till musik'. Happy! Den 27e maj fyllde världens bästa Olivia 18 år och det firades på lördagen med fest hos henne, det var jättekul! Träffade flera vänner jag inte träffat på länge, träffade nya bekantskaper, dansade loss och dessutom vann Sverige Eurovision Song Contest. Det var en underbar kväll med andra ord! Kan knappt förstå att min lilla Oliv är myndig och vuxen, det var ju inte längesen vi var små pluttar i åttan. Kommer ihåg den dagen då allt förändrades och vi gick från att vara, ja... inte vänner till att bli bästa vänner på ett litet tag. Hon är allt grym hon! Du är bäst! Pusspådig. ♥♥♥

Förra veckan var jag på audition för en musikal på GöteborgsOperan, gick inte vidare till callback men det visste jag redan då det inte gick sådär jättebra. Var alldeles för nervös. Men bara att ha fått komma på audition på operan är coolt, det är inte många som får det. Sjöng i kör på studentmiddagen i onsdags och hängde sedan med fina Emelie och Julia. Första juni spenderades hemma hos Emelie på hennes studentmottagning. Himla kul eftermiddag/kväll! Hon var nog den gladaste student jag någonsin sett haha. Grattis tjejen! Träffade även Fanny som jag inte har träffat på flera år så det var kul! Var där mellan fyra och elva och ville nästan inte gå hem, jättekul var det verkligen! Dagen efter spenderades med vänner, mysig födelsedagsfika med glass hos Julia med Sarah och Ronja och sedan middag på italiensk restaurang + sleepover med Fridis! En riktigt bra dag!

Ikväll blir det Timbuktu med vänner, ballt! Han är grym! Vad timmarna innan dess bjuder på får vi se, tänker mig prommis och lite mys. Så himla skönt att inte ha plugg att tänka på. Förresten så måste värmen komma tillbaka! Vad hände med de underbara få veckorna vi hade? Well, skall gå och klä på mig nu. Ha en fin dag! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback