Söndagskväll

Det är söndagskväll och det har redan gått en halv vecka sedan balen ägde rum. Åh, balen. ❤ Onsdagen 8/5 var utan tvekan en av de bästa och roligaste dagarna i mitt liv. En mer glädjefylld kväll får man leta efter. Dagen började med sovmorgon, god frukost och fix inför kvällen innan jag begav mig till frisören för att få håret fixat. Jag fick en jättefin håruppsättning med lockar och inbakade flätor, blev såå nöjd. Efter att ha gjort i ordning mig och blivit fotad ett antal gånger av min kära familj åkte vi in till Götaplatsen där alla skulle samlas. Alla var verkligen superfina! {Men min klass var nog finast ändå, hihi.} Vid Poseidon stod vi och blev fotade ett tag. Jag hade med mig finaste Lisa som tog otroligt fina bilder, längtar efter att se dem! Väl vid Valand var det verkligen prinsesskänsla på hög nivå. Innan vi gick in spelade en man en trudelutt på trumpet och då öppnades grindarna till trappan med röda mattan på, vi fick champagne där inne och minglade lite mellan studiofotograferingen och middagen och sedan öppnades dörrarna till den stora salen med fint dukade bord. Vi som var där i klassen satt självfallet tillsamans och även då spelades en melodi på trumpet när det var dags att börja trerättern. Räkcanapé, oxfilé med potatis & bearnaisesås och en liten minicupcake blev vi serverade. Allt var otroligt gott och det var supertrevligt. Det bästa dock var när dörrarna sedan öppnades till danssalen och det blev dags för vals. Jag kan inte riktigt dansa vals men jag dansade med mina vänner och hade jäkligt kul ändå. Efter valsen blev det party och jag dansade nästintill hela den resterande tiden som var kvar med mina fina vänner och minglade runt. Åh, det var verkligen superkul och jag önskar att kvällen kunde ske igen! Särskilt då min balklänning är alldeles för fin för att bara användas en gång... Lär ta på mig den ett antal gånger och ha egna baler här i mitt flickrum i sommar, haha! 
 
Well, det var en otroligt fin början på långhelgen. Har varit lite sjuk sedan dess så under långhelgen har jag unnat mig sovmorgon varje dag, tittat på serier och filmer i massor och även pluggat. Jag har bara en uppsats kvar att skriva färdigt och sedan har jag nästan ingenting kvar, det är något prov och sen så är jag fri. Knäppt. I dag är det 19 dagar kvar! Just ja, i går blev jag också fotad av Frida till hennes uppgift i skolan och det blev jättefina bilder! Det var såå kul! {Även fast det kröp myror bland tårna där ett tag, haha!} Frida är verkligen jätteduktig! ❤
 
Nu skall jag inta soffläge innan det blir läggdags, puss!
 
Sarah & jag . Ida & jag . Den fantastiska förrätten . Jon, Sarah & Elias . Ronja & jag . Huvudrätten, mums .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

MAIL

URL

k o m m e n t e r a

Trackback